Skrevet af: Mette Pedersen, 26. december 2012 kl. 12.59
Er der nogen der anbefale noget god litteratur omkring drivhusdyrkning, jord etc?
/Mette
Skrevet af: Philip L., 28. december 2012 kl. 6.37
Der altid Claus Dalby's Drivhusdrømme - nærmest et opslagsværk :) Men også Politikkens "bog om drivhuset" er hyggelig :)
De begge skrevet simpelt og "hyggeligt" :)
Skrevet af: Mette Pedersen, 28. december 2012 kl. 7.39
Ok, mange tak for svaret :)
Skrevet af: Anja Egeriis, 28. december 2012 kl. 14.30
Enig i den fra Politikens forlag, som er skrevet af Helge Petersen - men også "Det økologiske drivhus" af Lars Lund er god.
Claus Dalbys bøger er flotte og gode som inspiration, men ikke brugbare i forhold til praktisk dyrkning i drivhuset :)
Hvis du har mod på at læse dem på engelsk, kan du finde masser af bøger på amazon.co.uk.
Mvh
Anja
Skrevet af: Mette Pedersen, 28. december 2012 kl. 15.48
Jeg har kigget en masse på amazon, men jeg synes det er svært at vurdere brugbarheden af bogen udfra beskrivelse og anmeldelser.
Skrevet af: Anja Egeriis, 28. december 2012 kl. 17.35
Enig - men så er det jo bare at prøve :)
Jeg har fået mange gode havebøger på den måde - dog ikke drivhusbøger...
Skrevet af: Mette Pedersen, 28. december 2012 kl. 18.03
Det har jeg også.
Jeg må søge videre :)
Skrevet af: Henry G., 28. december 2012 kl. 22.54
Hej Mette når du går ind på Gartnershop.dk kan du finde fagbøger om alt indenfor gartneri, du kan også finde den ved søgning på Dansk Gartner Tidende. Hilsen Henry G.
Skrevet af: Philip L., 29. december 2012 kl. 1.34
Du kan også skrive bøgerne ned, aflægge biblioteket et besøg. Se bøgerne af også købe dem derefter :)
Men ellers besøg en planteskole, der altid små gratis hæfter/brochure om drivhuse osv osv :)
Jeg har et på 10sider om mit Growcamp fx jeg fik gratis om alt fra planetid, jord osv :)
Skrevet af: Mette Pedersen, 29. december 2012 kl. 10.48
Der var noget på gartnershop, men der er selvfølgelig problemer med bestilling :(
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.