Forum

Vi skal bygge orangeri/drivhus

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Trine M.T., 16. januar 2013 kl. 22.43

Hej
Vi er igang med at bygge et orangeri/drivhus, håber det kan holdes så varmt som muligt, så jeg kan have citrus planter i det. Vi har gravet et stort hul 80 cm. dyb, 3,5 m bredt og 5 m langt.Derefter har vi støbt en 15 cm.bred mur op hele vejen rundt.Derpå skal der så bygges en trækonstruktion af kernetræ hvor der så skal sættes gamle termovinduer i (2 lags glas)Der kommer massere af vinduer til udluftning.Men er der nogen der kan sige mig om jeg overhovedet kan male sådanne et projekt indvendig ? er der noget maling samt grunder uden nogen form for gift i sig eller skal jeg bruge linolie indvendig og så nøjes med at male det udvendigt.
Håber der sidder nogle kloge hoveder der ude og kan svare mig på dette. :)

1 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jonas Ott, 10. februar 2013 kl. 13.29

Hejsa!

I kan male træet med linoliemaling, både indvendigt og udvendigt. Det har jeg gjort med mit eget.

Mvh Jonas

2 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mogens Madsen -Den Gamle Gartner, 12. februar 2013 kl. 8.11

- lad træet suge alt det linolie som det kan - lad det tørre og så mal med linoliemaling -

3 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lene O., 23. februar 2013 kl. 19.38

Normalt maler man kun med linoliemaling udendør, pga terpentinen som er/fortyndes i linoliemaling. Så jeg ville ikke gøre det, da det bliver ved med at lugte af linoliemaling.
MVH Lene

4 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jonas Ott, 24. februar 2013 kl. 14.53

Jeg har ingen lugtgener haft i mit drivhus!

Ved også, at linoliemaling har været brugt i erhvervsgartnerier de sidste 40-50 år. Så det kan man roligt gøre.

mvh Jonas

Nyt svar til emnet »Vi skal bygge orangeri/drivhus«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Drivhuset > Vi skal bygge orangeri/drivhus

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider