Skrevet af: Lise D, 20. februar 2013 kl. 20.54
Jeg står og har købt nyt hys igen, igen og dermed også endnu engang en have der skal laves.
Denne gang er det en have på hele 2000 m2 hvor drømmen er et stort drivhus.
Nuværende drivhus er 7,6 m2 fra Pavillion Danmark - fantastisk hus i fantastisk kvalitet men småt og dyrt... (17.000)
Jeg kigger nu på Willabgardens drivhuse - drømmen er et hus på 18-24 m2.
Hvad har I af erfaringer med Willabgarden? Kan se det er noget billigere med en kvaliteten den samme?
Skrevet af: Anja Egeriis, 20. februar 2013 kl. 21.46
Euro-Serre, som forhandles hos Willab Garden, er supergode drivhuse i en lækker, kraftig kvalitet :)
Er der et specielt, som du er varm på? De har jo flere forskellige pakketilbud lige nu :)
Skrevet af: Lene Jensen, 20. februar 2013 kl. 22.13
Vi fik et Willabgarden drivhus sidste forår. Det er på 23 kvaderatmeter og på 80 cm sokkel. Det er meget solidt, profilerne er kraftige. Vi er rigtig glade for det.
Skrevet af: Lise D, 20. februar 2013 kl. 23.21
Jeg har kig på et Euro Serre Maxi 4 på 18,7 eller 23,3 m2 i sort lasering, med ekstra 20 cm højde (totalhøjde u. sokkel = 201 cm) og tagrygsudsmykning. Ca pris: 30.000 for 18,7 m2 (her er Pavillion DK's pris knap 40.000.
Eller et Mur Plus 5/Gothic... Jeg er meget betaget af husene med høj muret sokkel men meget i tvivl om det er hensigtsmæssigt når jeg ikke vil have højbede i drivhuset.
Har I der har Willabgarden købt alu sokkel m. nedstøbningsjern med? Jeg agter at mure en sokkel og punktstøbe i stedet. Men en købesokkel er sikker, i sidste ende, billigere og lige så solid når det punktstøbes.
Synes det er nogle flotte huse og er glad for at høre I synes kvaliteten er i top.
Da jeg jo har et drivhus fra Pavillion DK er jeg tilbøjelig til at købe der igen men synes prisen er væsentlig højere end Willabgarden. Dog er det standard ved Pavillion DK m. vinduesåbnere, tagrender og nedløb - det kan jeg ikke læse mig frem til med Willabgarden.
Hvilke modeller har I?
Skrevet af: Frederik G, 21. februar 2013 kl. 9.05
Jeg har købt et Euro serre maxi 4 mur med 43 cm mur, men har fået opsat det endnu pga frosten. Men jeg er også ret betaget af huset med høj muret sokkel og med mur husene får man jo døren med til jordniveau så man ikke skal tage et stort skridt op som man ellers skal hvis man laver høj sokkel på alm huse... og totalhøjden incl mur er 213 cm:-)
Skrevet af: Anja Egeriis, 21. februar 2013 kl. 21.44
Jeg har et støbt fundament i 90 cm dybde hele vejen rundt i kanten, som stålfundamentet er skruet ned i, og jeg har sænket gulvet 30 cm inde i huset. Det giver en herlig ekstra højde, og pga. det isolerede fundament fryser jorden aldrig derinde :)
Det var en dyr omgang at få det lavet på den måde, men jeg har bestemt ikke fortrudt!
Mit drivhus er denne model:
www.willabgarden.dk/produkt/drivhuse/euro-serre-design-selv/tropic-plus.aspx
Skrevet af: Lene Jensen, 21. februar 2013 kl. 21.47
Vores drivhus er et Euroserre mur plus 5. Det er bygget på en 83 cm høj mur. Vi valgte at få polycarbonat i taget og så fik vi flyttet døren hen på midten af siden, standard er i gavlen. Døren er en dobbelt dør også tilvalg.
Vi fik det først i marts 2012, så vi har ikke den store erfaring, men vi er forløblig rigtig godt tilpas med det.
Skrevet af: Max J., 23. februar 2013 kl. 0.59
Kan kun anbefale www.hobbydrivhuse.dk/shop/frontpage.html - har selv købt der og kvaliteten er i top til en god pris.
Held og lykke med dit valg
Skrevet af: Lise D, 24. februar 2013 kl. 17.56
Tak for inputs, skønt at høre erfaringer og I hver især har lige netop de huse jeg er i interesseret i.
Lene og Frederik:
Når I nu har valgt et hus med mur hvordan er indretningen så? Højnede op til murens kant eller almindelig bede, kapilær kasser eller?
Anja:
Waau....super lækkert hus!! Jeg er ved at være overbevist over det bliver et Willabgarden denne gang ;)
Skrevet af: Frederik G, 24. februar 2013 kl. 19.54
Hej Lise
Mit er ikke bygget endnu, har kun fået gravet ud til fundament men planen er alm bede.
Skrevet af: Lene Jensen, 24. februar 2013 kl. 21.25
Vi har fliser i hele huset, med udtagelse af en lille muret krybbe, hvor der er hul i soklen, her står en vin.
Ellers har jeg sidste år haft tomat og agurk i kapilærkasser, desuden en del planter i krukker og potter.
Vores hus er selvfølgelig til planter, men også meget til ophold. Vi har bord og stole og en seng, der er rigtig god til en lille lur.
På muren har vi lagt skiffer fliser som en slags vinduesbund, her kan der stå rigtig mange potter.
Skrevet af: Anja Egeriis, 24. februar 2013 kl. 21.46
Et link til et par billeder af, hvordan jeg har indrettet mit:
picasaweb.google.com/109927308226172015684/060709?authuser=0&feat=directlink
Det er fra min første sæson i 2009 - derfor ser det så nyt ud :)
Og hold da op, hvor jeg savner sommeren, når jeg ser billederne her!
Skrevet af: Lise D, 8. april 2013 kl. 22.42
Får det "her" nogensinde en ende? Ak... mere forvirret end nogensinde.. Jeg har som sagt en meget stor have til rådighed og har kigget på askillige drivhuse - jeg vil (denne gang) gerne have meget plads - nuværende drivhus er 7,5 m2.
Jeg er ude i noget mellem 20-30 m2..
Jeg har nu kigget på tre meget ens huse fra hhv. Pavillon Danmark, Willabgarden og Juliana - priserne er næsten ens (ca. 75.000,-) findes der mon et billigere alternativ?
Kvalitet koster og jeg har haft to Pavillon DK huse som jeg har været meget tilfredse med...
Men hvad tænker I? Er der erfaring med nedenstående huse - fordele ulemper? Den klare fordel ved Pavillon DK er totalhøjden på 3 m. og den høje sidehøjde, som Juliana'en også har..
Willabgardens huse er mere "trykket" og har ikke den samme totalhøjde...
Juliana - Botanica type E, 21,5 m2:
www.juliana.com/Portals/0/Produkter/Orangerier/BotanicaTypeE/tabid/136/language/da/Default.aspx
Pavillon Danmark - Helios Orangeri Antique 19,5 m2:
Willab Garden - T-Classic 23,5 m2:
www.willabgarden.dk/produkt/drivhuse/euro-serre-design-selv/t-classic.aspx
Skrevet af: Anja Egeriis, 9. april 2013 kl. 8.05
Hej Lise -
Jeg synes, at Julianas huse er for dyre - Botanica er lækkert, men jeg synes ikke, at man får valuta for så mange penge, som de koster.
Jeg kender ikke kvaliteten hos Pavillon Danmark, så den springer jeg lige over :)
Som sædvanlig er jeg jo ret vild med Euro-Serre - jeg er så ikke lige til orangeri-modellen, men jeg synes generelt, at man få mest for sine penge der... Mht. højden, så kan man jo tilkøbe 20 cm til de fleste af deres huse - ved ikke, om det også gælder denne model?
Hvis jeg skulle have drivhus nu, ville jeg nok overveje denne model, som er helt ny: www.willabgarden.dk/produkt/drivhuse/euro-serre-design-selv/funkis-5.aspx - jeg er lidt vild med den "skæve" konstruktion :)
Men du må jo se grundigt på dem alle og tage din beslutning ud fra, hvad du synes ser lækrest ud...
Skrevet af: Finn Nielsen, 24. april 2013 kl. 18.03
Jeg vil nødig dryppe malurt i bægeret, men jeg mener, det er min pligt at fortælle, at man ikke kan være sikker på en ordenlig behandling hos Willabgarden. Jeg kæmpede i et halvt år med firmaet, som havde leveret forkerte materialer til et ganske gement Juliana drivhus. Det endte med, at jeg opsøgte Juliana fabrikken, som uden beregning gav mig de korrekte materialer.
Jeg fik gentagne gange - nogle gange på svensk - at vide, at det var mig, der ikke kunne finde ud af at samle drivhuset. Der var absolut ingen service. - Iøvrigt havde jeg ret.
Skrevet af: Lise D, 8. maj 2013 kl. 23.47
Efter flere måneder i tænkeboks, spekulationer, havetegninger, snakken frem og tilbage, undersøgen på nettet, besøgt diverse havecentre og drivhus udstillinger i det meste af Jylland faldt valget på Pavillon Danmark og deres Helios Antique Orangeri på 26 m2.
Fantastisk hus med en sidehøjde på 2.01 og en totalhøjde på knap 3.50.
Jeg investerede tid og penge i at få en landskabsarkitekt til at se på min kommende have og tegninger og fandt ud af drivhusets oprindelig plan/placering på grunden ikke var optimalt..
Så nu bliver det en samlet bygning af garage og drivhus, og et drivhus der ligger meget tæt på beboelsen så det er nemt lige at hoppe ind i glashuset.
Nu skal jeg lige væbne mig med tålmodighed - om 12/14 uger ankommer mit hus af glas ;-)
Skrevet af: Anja Egeriis, 9. maj 2013 kl. 7.29
Det lyder herligt - men fy for pokker da for en ventetid :(
Skrevet af: Lise D, 9. maj 2013 kl. 8.35
Ja Anja, det er frygtelig lang tid. Det er ikke lagervare/pakkeløsning og så tager det desværre tid :/
Min nye have bliver heller ikke klar før efterår da jeg venter med både græs og hæk.
Terrassen, flisegange mv. lægges først om et par måneder så jeg ser allerede frem til næste år ;-)
Men håber at kunne nyde lidt efterår i drivhuset :-)
Skrevet af: Anja Egeriis, 9. maj 2013 kl. 8.53
Og du bliver glad for størrelsen - jeg har 21 m2 og kunne sagtens have brugt det dobbelte, men der var ikke plads i haven til det, desværre!
Skrevet af: Jesper D., 22. maj 2013 kl. 0.05
Jeg har gode erfaringer med både Willabgarden og Pavillion Danmark.
Willab Garden og Pavillion Danmark får deres drivhuse lavet på samme fabrik i Belgien...
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.