Forum

Små sorte dyr / mider?

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Linda, 22. maj 2004 kl. 18.09

I mit drivhus har jeg en mængde bitte små sorte dyr. De laver et lille spind, som ligner edderkoppespind, og de "flyver" på en tråd ligesom edderkopper – men de vedbliver med at være ganske små.

Sidste år købte jeg nyttedyr imod spindemider i agurkerne, og jeg har gået og bildt mig selv ind, at jeg var så heldig at have en koloni rovmider siddende parat til dette års udplantning –
men så vidt jeg kan se på alle beskrivelserne af nyttedyr, skal rovmider være røde?

Hvad er jeg så den u/lykkelige ejer af?

1 af 1 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mette Riber, 13. juli 2004 kl. 18.07

Jeg har prøvet med rovmider et par gange, men er efterhånden ved at være af dem opfattelse at det er dyre penge lige ud af lommen. Jeg har svært ved at se t det gør den mindste forskel på mine agurker, som udvikler sig som de plejer. Masser af fine agurker, og så begynder bladene at blive lyse, og planterne giver mondre og lige pludselig er det slut. Men det er måske sådan det går med agurker

Nyt svar til emnet »Små sorte dyr / mider?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Drivhuset > Små sorte dyr / mider?

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider