Forum

Underlag i gartneri drivhus

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Lenike Brorsen, 31. marts 2013 kl. 20.47

har været på et smart gartneri i påsken og så at de havde dække underlaget/jorden i drivhusene med en slags folie/stof hvor de kunne stille planterne på både indendørs og udendørs uden at ukrudtet kunne trænge igennem og vandet kan godt trænge igennem..
det er kraftigere end alm ukrudsdug

nogen som evt ved hvad det hedder??
gerne engros?

1 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anja Egeriis, 31. marts 2013 kl. 21.13

Det kan hedde flere forskellige ting - f.eks. Hortex - og jeg bilder mig ind, at det også kan hedde Mypex :)

Prøv at google det, så vil jeg tro, at du får fat i en forhandler. Jeg bruger det rundt omkring i haven, og det er superslidstærkt...

2 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Philip L., 31. marts 2013 kl. 21.27

Her er et godt link:

www.husplushave.dk/ukrudtsdug/

Jeg har dog en slags malerdug under mit myntebed. Den har de brunefarver så det ligner en jordbund og den står godt fast :)

3 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anja Egeriis, 31. marts 2013 kl. 21.40

Fibertex kan ikke bruges som underlag til at færdes på direkte - det er denne slags, der bruges på gartnerierne:

www.bh-froe.com/ZC/index.php?main_page=product_info&products_id=2720

4 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Boi Jensen, 1. april 2013 kl. 14.52

Hej Lenike
Nogle steder kaldes det "hortex" andre "ukrudtsdug" - men det er nok det samme, utrolig slidstærkt og jeg har haft noget liggende i mange år, uden der går hullet i det, men så skal underlaget være plant og uden sten eller lignende, hvis det klippes i stykker er det vigtigt at få det varmebehandlet med f.eks. ukrudtsbrænder mens det er spændt fast mellem 2 stykker træ, for ellers trevler det i fletningerne, der er løse, men kun når der klippes i det.
Det findes i mange bredder fra 100 cm og opefter, men normalt kun i ruller à 100 meter og hos grossister til planteskoler. Ofte kan nogle rester findes i planteskoler til små penge. Jeg har også brugt det som adskillelse mellem jord og spagnumbedet, også her er det særdeles effektivt og når det er skjult under spagnumen og kantstenene er der heller ikke noget der er grimt at se på.

Nyt svar til emnet »Underlag i gartneri drivhus«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Drivhuset > Underlag i gartneri drivhus

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider