Skrevet af: Jean Hansen, 5. april 2013 kl. 0.01
Så blev der lige rullet "lidt" flere såpotter.
En ødelagt bund fra et kaninbur er nu fyldt HELT op og klar til at tage imod alle de små "plantebabyer" når de er så store at de skal prikles om :)
Toppen af buret bliver sat over så misserne ikke lægger sig oven på dem alle sammen.
www.idenyt.dk/Haven/Blomsterhaven/Lav-sma-spirepotter-af-gamle-aviser-31695?pn=2
Skrevet af: Søren S Duun, 5. april 2013 kl. 12.14
Jeg så at Netto havde en pot maker til kr 30,- i denne uge
Skrevet af: Jean Hansen, 5. april 2013 kl. 13.04
DET var billigt!!
Skrevet af: Søren S Duun, 5. april 2013 kl. 13.51
Sidste år stod de i butikken i flere uger før der blev solg af dem
Jeg tror ikke at folk var klar over hvad de var til. Der følger ingen
brugsanvisning med og potterne bliver hellere ikke så dybe som dem Camilla Plum sælger. Men til den pris kan man vel næppe stille for store krav . Jeg kan ikke se hvem der laver dem ,kun at det er en kæde som sælger flere gartneriartikler til Netto . Så mon ikke de bliver lavet i Polen, Rumænien, Bulgarien eller et land med billig arbejdskraft .
Skrevet af: Jean Hansen, 5. april 2013 kl. 14.08
Jeg har bare brugt en 1/2 liter flaske og foldet dem ind i bunden. Når der kommer jord i holder bunden sig helt på plads.
Skrevet af: Freya Grossmann, 5. april 2013 kl. 20.26
Jeg lavede nogen med en flaske, men hvor mange lag rundt skal de have? (=hvor tykke)?
Man skal kunne flytte lidt på dem, uden at de kollapser.
Skrevet af: Søren S Duun, 5. april 2013 kl. 22.50
Jeg laver dem kun med et lag og det holder udemærket .
Skrevet af: Philip L., 6. april 2013 kl. 21.31
Jeg har aldrig været god til at lave dem :)
Laver hvis jeg mangler en - ellers køber jeg alm. små såpotter :)
Jeg har ikke "arvet"-Jørgen-Clevin-genet ;D
Skrevet af: Jean Hansen, 7. april 2013 kl. 9.58
Jeg havde et gammelt kaninbur som faktisk var sat til udsmidning fordi bunden var gået i stykke.
Det tapede jeg godt sammen og har sat alle potterne der i med tremmerne ovenpå.
Tremmerne er mere for at holde mine katte ude af kassen da de synes de er dejlige at ligge i men resultatet er at jeg faktisk har fået mere plads da tremmerne nu er blevet en hylde til forspirende kartofler.
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.