Forum

Vandingsanlæg – Vanlet vs. Hydromat

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Søren Korsgaard, 1. maj 2013 kl. 23.37

Hej,
Min kæreste og jeg skal til at anskaffe mig et vandingsanlæg til udestuen i vores ny erhvervede sommerhus, er der nogen af jer der har erfaringer med Vanlet, Hydromat eller noget helt tredie?

Mvh//Søren

1 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Niels V., 3. maj 2013 kl. 14.53

Jeg er i hvert fald glad for min Hydromat.
Det eneste der kan gå i stykker i den er termostatventilen og den kan erstattes med et kontaktur, hvis man bliver træt af den.

Min er tilsluttet regnsvandsbeholderen - Det virker upåklageligt.
Jeg kan bedst lide selv at styre gødningsmængden, så jeg bruger ikke gødnigsbeholderen, men har i stedet lavet et låg af et stykke plade.

Det eneste problem jeg har haft, er at udluftningsventilen på beholderen et år var stoppet (så løber beholderen over). Det viste sig at der var en bi der syntes at det var alletiders sted at bo i det lille hul ;-)
Efter at bien var (blevet) flyttet ud, satte jeg et stykke netstrømpe over med en elastik. Det har virket siden.

2 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren Korsgaard, 22. maj 2013 kl. 0.34

Hej Niels, tak for dit svar. Jeg snakkede med en gartner, læste lidt, og beslutte mig for at gå efter Vanlet, bl.a. fordi det tilsyneladende har størst vandings kapasitet, og fordi det var det var det jeg kunne få i mit lokale byggemarked!
Jeg har desværre ikke fået sat det op endnu, fordi jeg selvfølgelig ikke havde en tud på vandhanen der passede med den forgrener jeg har købt, så jeg må vente et par uger til jeg kommer op i sommerhuset igen.

Hvor stor er den regnvandstønde du har koplet til din hydromat?
Hvor stor er tag fladen der afvander til tønden?
hvor mange planter vander du med din hydromat?

Nyt svar til emnet »Vandingsanlæg – Vanlet vs. Hydromat«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Drivhuset > Vandingsanlæg – Vanlet vs. Hydromat

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider