Forum

Nødhjælp, Syrener i drivhus eller?

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Johnny Jorsal, 23. maj 2013 kl. 10.53

Jeg har fået 4 ægte syrener fra en anlægsgartner som han havde plantet sidste år men som ikke rigtig vil igang i år og derfor har kunden reklameret over dem og de er derfor blevet skiftet ud, anlægsgartneren mener dog godt de kan komme hvis jeg er lidt god ved dem, og hvordan er jeg så bedst det ? ville det være en fordel at sætte dem i nogle store spande/ bajler med lega i bunden også ind i drivhuset eller ???

1 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Eelke Wijnsma, 23. maj 2013 kl. 14.14

Vi har prøvet nøjagtigt det samme, hvorefter vi plantede dem i et hjørne af haven bag en stor busk, hvor de stadig fik sol, men stod i læ for vind og jorden dækkede vi til med flis. Jorden de blev plantet i var dejligt porøst og blandet med kompostjord. Det tog ca. 1 år, hvor vi var sikker på, at de var døde. Planen var, at smide dem ud til forår, men så bemærkede vi, at der var kommet knopper på i år. Vi har nu flyttet dem til et andet sted i haven, hvor de får noget mere sol og plads omkring sig. Jeg har givet dem lidt gødning og en ny omgang kompost for 1½ måned siden og lidt kalk. De har allerede mange blade og den ene blomster endda.

2 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Johnny Jorsal, 25. maj 2013 kl. 7.16

Dejligt at hører, så er der jo en chance for dem. Men det jeg var mest interesseret i var om de ville kunne klare sig bedre i drivhuset indtil efteråret, som en slags nødhjælp.

3 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Eelke Wijnsma, 1. juni 2013 kl. 12.03

Syrener er subtropiske træer og trives derfor også bedst i dette klima, derfor tror jeg ikke, at du får gavn af at sætte dem i drivhuset. Det ville blive alt for varmt og især syge eller svækkede planter trives ikke i sådanne miljø.

Nyt svar til emnet »Nødhjælp, Syrener i drivhus eller?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Drivhuset > Nødhjælp, Syrener i drivhus eller?

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider