Skrevet af: Bente Madsen, 20. juni 2013 kl. 15.17
Er der nogen, der har erfaringer med agurksorten Telegraph improved. Jeg har to planter, der vokser fint, giver masser af blomster og frugt. Den første agurk jeg plukkede var meget bitter og jeg synes de næste har haft lidt tendens til bitterhed også, primært oppe ved stilken. Er det almindeligt for sorten?
mvh
Bente
Skrevet af: Anja Egeriis, 20. juni 2013 kl. 18.25
Jeg mener, at den sort sætter hanblomster (det er de blomster, der har en stilk i bunden og ikke en agurk).
De skal pilles af alle sammen, da hunblomsterne ellers kan blive bestøvet - det kan nemlig være årsagen til de bitre frugter...
Skrevet af: Bente Madsen, 20. juni 2013 kl. 21.27
Ja den sætter masser af hanblomster, dem piller jeg af, jeg kan selvfølgelig have overset et par stykker. Kan du eller andre anbefale en anden sort, hvis jeg ender med at synes den er for dårlig og vil prøve en anden næste år. Den sætter ellers masser af agurker :-)
Skrevet af: Anja Egeriis, 21. juni 2013 kl. 0.02
Jeg kan ikke anbefale en bestemt sort, men selv om jeg normalt går efter ikke-F1 sorter, gør jeg en undtagelse lige netop med agurker og køber de rent hunlige sorter for at undgå hanblomsterne :)
Telegraph Improved smager godt - men det synes jeg også, at de andre gør. I år har jeg en, der hedder Saladin F1 - den er også lækker!
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.