Forum

Hot chili fra Bolivia

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Hanne Andersen, 2. august 2013 kl. 10.32

Har fået foræret en hot chili fra Bolivia
men ved ikke hvordan den skal se ud (hvilken farve den skal have ) når det er klar til brug og er jeg heldig at der kommer alle de frugter som den på nuværende tidspunkt har sat af jeg har talt til 10-12 styk
kan jeg komme dem i olie og opbevare dem der og hvordan gør jeg så dette for de kan holde sig
eller skal jeg tørre dem hvad er bedst for at de holder smagen bedst :-)

1 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Bente Madsen, 2. august 2013 kl. 12.17

Principielt kan chilien jo spises når som helst. De smager bare ikke rigtigt af noget i starten. Mange modner fra grøn til rød eller lilla til rød. Smag dig frem. Jeg fryser min chili, men de kan også syltes og henkoges. Du kan sikkert finde masser af opskrifter på nettet eller prøv at tjekke Den lille stærke om chili af Lene Tvedegaard. På facebook/Bjarnes frø og planter er der en masse kloge hoveder, der ved en masse om chili. Du kan evt. oploade et billede der - måske er der nogen, som kan genkende planten

2 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mette Petersen, 2. august 2013 kl. 13.07

Men put dem endelig ikke rå i olie, der er fare for at de udvikle giftige bakterier/pølseforgiftning....Jeg er vild med Jamie Olivers version af syltede, som jeg mener kan findes her på siden ved at bruge søgefunktionen :)

3 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mette Petersen, 2. august 2013 kl. 13.08

Udvikler, øv, savner en rettefunktion!

4 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Hanne Andersen, 3. august 2013 kl. 16.33

tak for svarene

Nyt svar til emnet »Hot chili fra Bolivia«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Drivhuset > Hot chili fra Bolivia

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider