Forum

Vitavia skruer i et Juliana drivhus?

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Morten L., 6. august 2013 kl. 20.58

Hej,

Jeg har et ældre Juliana drivhus, som jeg netop har flyttet til et andet sted i haven. Under flytningen er nogle af skruerne, der holder profilerne sammen, knækket. Det drejer sig om ca. 6 - 10 stk.

Jeg skal derfor have fat i nogle nye skruer og bolte dertil. Drivhuset er samlet, og jeg har ikke mulighed for at komme til profilernes ender. Jeg skal derfor have nogle bolte der kan sættes direkte ind i profilerne.

Jeg har fundet disse 'Twist-in' fra Willab Garden ( www.willabgarden.dk/produkt/tilbehor/skruer-beslag/drivhusbolt-twist-in-m-motrik.aspx ) men de koster 38 kr. / stk.! Og det er jeg ikke villig til at give.

Jeg har så fundet disse Vitavia 'Filede bolte + møtrikker' fra Harald Nyborg til 39,95 / 10 stk., hvilket jo er en helt anden pris.
( www.harald-nyborg.dk/p5176/drivhus-filede-bolte-moetrikker )

Mit spørgsmål er så om Vitavias vil passe i profilerne på Juliana drivhuset?

1 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: ’Trine Petersen, 7. august 2013 kl. 8.19

Jeg har med held brugt Juliana bolte i et Vitavia drivhus, så mon ikke det kan lade sig gøre den anden vej rundt også?

Men jeg vil lige nævne at de ikke er specielt stærke, så hvis det er til at holde drivhuset sammen med ville jeg nok overveje at ofre lidt på sagen og købe de dyre bolte - selvfølgelig under forudsætning af at de rent faktisk er stærkere end de billige.

2 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Frederik G, 7. august 2013 kl. 8.47

Hej Morten
Jeg har nogle skruer og bolte til overs fra mit gamle drivhus som ikke passer til mit nye euroserre hus da de er et par mm for brede, hvis du sender din adresse kan jeg sende 10 til dig?
Frederik

3 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: ’Trine Petersen, 7. august 2013 kl. 13.06

Fik lige kigget nærmere på boltene fra Willab garden, da jeg undrede mig noget over prisen. Og det er faktisk 38 kr. for 20 stk. .o)

Nyt svar til emnet »Vitavia skruer i et Juliana drivhus?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Drivhuset > Vitavia skruer i et Juliana drivhus?

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider