Skrevet af: Søren Ahrenkiel, 1. september 2013 kl. 18.37
Er det bedst at plante roden uden for drivhuset sådan at den vokser inde i drivhuset?
Skrevet af: Bente Madsen, 1. september 2013 kl. 21.47
Min vin er plantet udenfor og ledt igennem et muret hul i soklen. Den bliver ikke vandet. Men hvis din sokkel ikke går dybt, vil vinen selv finde ud og hente vand på et tidspunkt
Skrevet af: Anja Egeriis, 2. september 2013 kl. 7.04
Det er også en fordel, at rødderne ligger uden for drivhuset, hvis du dyrker i jorden inden i drivhuset. Så invaderer vinrødderne ikke dine bede helt :)
Skrevet af: Søren Ahrenkiel, 2. september 2013 kl. 16.15
Mange tak for rådene. Grunden til, at jeg skrev er fordi frosten måske kan være hård ved rødderne der står "ude" om vinteren.
Kan det være et problem?
Skrevet af: Henry G., 2. september 2013 kl. 16.28
Hej Søren hvis du har en støbt sokkel i frostfri dybde hele vejen rundt, er det en fordel at plante udenfor og lade toppen vokse ind i drivhuset over jorden, men har du evnt kun hjørnerne forankret i jorden, er det underordnet, da plantens rødder altid vil søge hen hvor der er fugtigt, og det er der normalt altid inde i et drivhus. Henry G.
Skrevet af: Søren Ahrenkiel, 2. september 2013 kl. 17.02
Hej Henri
Tak for dit svar - som du har gennemskuet har jeg støbt sokkel til 90 cm hele vejen rundt.
Søren A.
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.