Skrevet af: Mogens H., 8. februar 2014 kl. 8.02
Hej havnenyt brugere.
Efter sidste års storm står vi og skal købe nyt drivhus, og vil i den forbindelse gå lidt op i størrelse.
Vi har derfor haft kig på Uranus 11500
www.bilka.dk/hus-og-have/have-og-dyr/drivhuse-og-tilbehoer/alle-drivhuse/uranus-drivhus-11500-sort-glas/p/100018890?point=7&event=32&facetString=brand:Uranus#
Og Juliana Premium 13
bygxtra.dk/130-m2/8590595-drivhus-premium-13-m2-antracit-3mm-glas.html?utm_source=pricerunner&utm_medium=cpc&utm_campaign=pricerunner
Kvm forskellen gør ikke det store, men er der virkelig så stor kvalitets forskel at det kan opveje prisforskellen?
Huset kommer til at stå delvist i læ af huset for vestenvinden som snuppede det sidste drivhus.
Skrevet af: Mogens Madsen -Den Gamle Gartner, 8. februar 2014 kl. 8.48
du får ikke noget bedre end juliana jeg havde et af de store det mistede en enkelt plade under storm ellers aldrig noget
Skrevet af: Anja Egeriis, 8. februar 2014 kl. 9.19
Jeg vil foreslå dig også at se på Euro-Serres drivhuse her, hvor de vist også kører noget forårskampagne med tilbud lige nu:
www.willabgarden.dk/drivhuse.aspx
De er heller ikke i den billige ende, men det er gode, kraftige drivhuse. Har selv haft et i 6 år, og det står rigtig godt, selv når det blæser.
Jeg kender ikke det fra Bilka, men har vundet et Juliana Premium sidste sommer, der skal sættes op her til foråret. Jeg har set det monteret hos Willab Garden, og det har nogle ret kraftige profiler og ser godt ud :)
Skrevet af: Christina Bjørk, 8. februar 2014 kl. 19.44
Jeg er glad for mit Uranus, som jeg satte op sidste år. Jeg googlede en del, og de siger Uranus heller ikke hører til de svage huse. Jeg bor på en vindomsust bakketop, og drivhuset står ikke i læ.
Jeg mistede 1 vindue i første storm, og desværre 7 i nummer 2.
Det sidste var dog helt og aldeles mig egen skyld, da jeg ikke havde kontrolleret dørene, det ene hjul var løsnet på den ene dør, og den faldt altså simpelthen af under storm nummer 2, hvilket jo så medførte et smadret hjørne i sidste ende.
Men men men, skal jeg komme med noget der kunne ligne noget negativt, så er det at jeg i alt på min Uranus 11500 - har 4 ( ja 4 ) glas der er 61*61.
Resten har andre mål, og så kan man ikke være heldig at finde nogle glas på tilbud hos Silvan.
Jo og så ville jeg altså genetrelt hellere have haft stalddøre end de her skydedøre på hjul, synes faktisk de er noget møg, man skal holde skinnerne rene og åbenbart også tjekke hjulene lidt ekstra, lidt vand og lidt frost så er dørene jo frosset, og der stod al min indkøbte fuglemad :-)
Skrevet af: Svend Høst, 8. februar 2014 kl. 22.19
Det er dejligt nemt 61cm er et generelt standardmål for breden af drivhusglas , så skal de bare skæres til i længden , og det er ikke svært.
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.