Skrevet af: Jane Rasmussen, 22. marts 2014 kl. 9.12
Hej.
Har 1 stort drivhus og så et mindre. Dem vil jeg gerne bygge sammen.
Vil gerne have bygget det lille drivhus ligesom midt på det stor så det kommer til at ligne et "T". eller måske som et "L" hvis i forstår.
Er der nogle som har prøvet at gøre det og som kan hjælpe med nogle gode forslag til dette.
jane
Skrevet af: Peter Sindrup, 23. marts 2014 kl. 7.45
Jeg vil vove den påstand, at det er et tæt på umuligt projekt.
INTET af det du skal have til at "mødes" vil umiddelbart passe, og du skal have lavet special-beslag og -profiler til det meste.
Kan du ikke nøjes med at stille dem helt tæt op ad hinanden, men stadig som to selvstændige drivhuse?
Peter
Skrevet af: Jane Rasmussen, 23. marts 2014 kl. 9.50
Hej peter.
Jo det kunne jeg måske godt. Men jeg ville meget gerne lave det så drivhuset kommer til at hænge sammen som et stort og helst i en L form. Men tak for dit svar. Hilsen jane
Skrevet af: Peter Sindrup, 24. marts 2014 kl. 10.44
Det forstår jeg godt. Jeg tror bare ikke det er realistisk.
Prøv at forestille dig at du stillede de to drivhuse op ad hinanden - så tæt som muligt - og forestil dig så alle de "kontaktflader" der opstår. Til ALLE disse, skal du ud og finde en specialløsning, som ikke er "hyldevare"
Peter
Skrevet af: Lene Skelmose, 24. marts 2014 kl. 17.19
Hvad med en mellembygning? Mellem Esbjerg og Varde bor der en genial sjæl, som har bygget et murstens'tårn med store frontvinduer. På hver side af tårnet er der sat et drivhus. I den murede del er der plads til høje planter (orangeriagtigt) og måske en brændeovn. Det lyder måske lidt klodset, men er det ikke. Noget lignende kunne nok udtænkes i en L-form.
Skrevet af: Jane Rasmussen, 24. marts 2014 kl. 19.29
hej.
ja - det lyder da rigtig sjovt. Men lidt svært at forstille sig uden billede.
Har en del "rester" fra et tidligere drivhus som jeg have tænkt mig at prøve at tilpasse de 2 som skal hænge sammen. Vil prøve at gå på opdagelse og se hvordan man samler et af disse mindre orangeri som ligner et T drivhus - sådanne et som er kommet meget frem de sidste par år. Måske kan jeg finde ud af at tilpasse de rester som jeg har liggende så jeg kan få et stor drivhus i L form ud af det. hilsen jane
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.