Skrevet af: Lis Rode, 26. marts 2014 kl. 16.31
Hej alle
Har I nogen erfaring med hvilke plantesække der er bedst?
Der er jo både dyre og billige, men hvad er bedst. Det er jo ikke altid det dyre er bedst:)
mange hilsner
Lis
Skrevet af: Anonym bruger 1, 26. marts 2014 kl. 16.57
Hej Lis.
Jeg har altid købt de billigste.
Der er ikke den store forskel bortset fra navnet.
Det er derimod meget vigtigt, hvordan sækken behandles inden der plantes i den.
vh Hans
Skrevet af: Anders Frederiksen, 26. marts 2014 kl. 17.00
Jeg har dårlige erfaringer med plantesække, dog ikke med jorden i dem, mere sækkesystemet.
Jeg tager jorden fra de billige og bruger i mine selvbyggede selvvandindings baljer.
Hilsen Anders
Skrevet af: Anders Frederiksen, 26. marts 2014 kl. 17.05
Nu med billede :-)
Skrevet af: Mogens; E., 26. marts 2014 kl. 18.40
Både de billige og de dyre plantesække har ligget stavlet på paller i lang tid, og er blevet mast godt sammen, ofte til en hård blok. Derfor er det vigtigt at banke poserne godt og grundigt så indholdet bliver løsnet, inden det skal bruges.
Skrevet af: Tom Andersen, 26. marts 2014 kl. 18.43
Min erfaring med spagnumprodukter er, at de er dyre og har et meget ringe gødningsindhold og ofte er de underkalket.
Alle der har plads til det, skulle gøre sig selv den tjeneste at lære glæden ved at kompostere have- og køkkenaffald og opleve de fantastisk frugtbare vækstmedier, der kan skabes.
At højmoserne derved også skånes, er jo ikke så ringe endda :-)
Skrevet af: Anonym bruger 1, 26. marts 2014 kl. 18.56
Jeg er meget enig med Mogens.
Det aller- aller vigtigste med plantesække er, at de bliver æltet så grundigt igennem inden der laves hul, at der ikke kan mærkes klumper der er større end en bordtennisbold.
Lagt rigtigt på kassen, har det ikke været nødvendig at gøde før tomaterne var 1½m høje, og de har ikke manglet noget. (Så skulle jeg nok have været der ;-)).
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.