Forum

Pragtsnerler i drivhus?

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Lise D, 1. april 2014 kl. 9.08

Jeg så på et tidspunkt en udsendelse på DR1 med Claus Dalby hvor han havde en rigtig fin klatreblomst i hans drivhus, mener det var en pragtsnerle.

Jeg har nu studeret det lidt, de pragtsnerler jeg kan finde (fra frø) bliver max 2 m. høje? Den Claus Dalby havde var mange meter og klartede lystigt i hele drivhuset.

Har I et bud på hvilken én det kunne være? Og meget gerne andre/flere bud på smukke klatreblomster til drivhuset (ikke tallerkensmækkere)

1 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Frederik G, 1. april 2014 kl. 9.54

Kan det have været en måneblomst? Jeg har selv sået et par stykker som jeg skal have i drivhuset:-) De skulle dufte dejligt og man kan se blomsterne springer ud om aftenen!

2 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anja Egeriis, 1. april 2014 kl. 10.19

Rosenslynger er også fin i drivhuset :)

Og glæd dig til måneblomsten, Frederik - bare se herunder. den er dog slem til at få lus og andet godt, så jeg plejer at dyrke den i en stor krukke og flytte den på friland, hvis det bliver for vildt - det kan den sagtens klare, hvis den får sol og læ.

3 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Frederik G, 1. april 2014 kl. 11.11

Anja, det gør jeg også:-) De er allerede ret store, overvejer lidt om de han tåle at komme ud i drivhuset nu...? men de kan vist ikke tåle frost vel?

tak for luseinfo:-) det er planen at de skal stå i krukke, men skal lige genoverveje opbindingen da jeg regnede med at gøre det til drivhusets skelet, men så kan jeg jo nok ikke få dem ud...!

4 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anja Egeriis, 1. april 2014 kl. 11.27

Nej - de kan slet ikke tåle frost, så du er nok nødt til at holde dem inde lidt endnu :)

Lise - hvad med Clematis? Man kan få sorter, der egner sig til drivhus. Eller en flot klatrerose?

5 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: K. Langgaard, 1. april 2014 kl. 14.24

Om blå pragtsnerler ved jeg, at mine bliver 2-3 m høje og at de ikke kan lide at der røres ved deres rødder. stor forsigtighed ved omplantning. Jeg planter derfor i komposterbare beholdere - feks avispapir. og sår også nogle direkte i jorden, det skal være efter frosten er helt væk

6 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Frederik G, 1. april 2014 kl. 14.31

Anja> Ja ok det bliver jeg så nok nød til:-) tager på ferie på søndag i en uge, så må de komme ud når jeg kommer hjem:-)

Nyt svar til emnet »Pragtsnerler i drivhus?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Drivhuset > Pragtsnerler i drivhus?

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider