Skrevet af: Lise D, 1. april 2014 kl. 9.08
Jeg så på et tidspunkt en udsendelse på DR1 med Claus Dalby hvor han havde en rigtig fin klatreblomst i hans drivhus, mener det var en pragtsnerle.
Jeg har nu studeret det lidt, de pragtsnerler jeg kan finde (fra frø) bliver max 2 m. høje? Den Claus Dalby havde var mange meter og klartede lystigt i hele drivhuset.
Har I et bud på hvilken én det kunne være? Og meget gerne andre/flere bud på smukke klatreblomster til drivhuset (ikke tallerkensmækkere)
Skrevet af: Frederik G, 1. april 2014 kl. 9.54
Kan det have været en måneblomst? Jeg har selv sået et par stykker som jeg skal have i drivhuset:-) De skulle dufte dejligt og man kan se blomsterne springer ud om aftenen!
Skrevet af: Anja Egeriis, 1. april 2014 kl. 10.19
Rosenslynger er også fin i drivhuset :)
Og glæd dig til måneblomsten, Frederik - bare se herunder. den er dog slem til at få lus og andet godt, så jeg plejer at dyrke den i en stor krukke og flytte den på friland, hvis det bliver for vildt - det kan den sagtens klare, hvis den får sol og læ.
Skrevet af: Frederik G, 1. april 2014 kl. 11.11
Anja, det gør jeg også:-) De er allerede ret store, overvejer lidt om de han tåle at komme ud i drivhuset nu...? men de kan vist ikke tåle frost vel?
tak for luseinfo:-) det er planen at de skal stå i krukke, men skal lige genoverveje opbindingen da jeg regnede med at gøre det til drivhusets skelet, men så kan jeg jo nok ikke få dem ud...!
Skrevet af: Anja Egeriis, 1. april 2014 kl. 11.27
Nej - de kan slet ikke tåle frost, så du er nok nødt til at holde dem inde lidt endnu :)
Lise - hvad med Clematis? Man kan få sorter, der egner sig til drivhus. Eller en flot klatrerose?
Skrevet af: K. Langgaard, 1. april 2014 kl. 14.24
Om blå pragtsnerler ved jeg, at mine bliver 2-3 m høje og at de ikke kan lide at der røres ved deres rødder. stor forsigtighed ved omplantning. Jeg planter derfor i komposterbare beholdere - feks avispapir. og sår også nogle direkte i jorden, det skal være efter frosten er helt væk
Skrevet af: Frederik G, 1. april 2014 kl. 14.31
Anja> Ja ok det bliver jeg så nok nød til:-) tager på ferie på søndag i en uge, så må de komme ud når jeg kommer hjem:-)
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.