Skrevet af: Bo G., 7. april 2014 kl. 21.47
Jeg er ved at samle et Halls drivhus, og indtil videre må jeg sige at jeg har været rimelig uimponeret over det. Manualen er virkelig mangelfuld, og det er svært at se, hvordan man samler tingene.
Nu står det næsten færdig, men der er en ting jeg er ret usikker på om det er samlet rigtigt, og det er vinduerne i taget som kan åbnes. De ligger bare på i den lille rille som er markeret med en pil på tegningen, og det synes jeg virker rimelig skrøbeligt.
Er der en herinde med et Halls drivhus som kan hjælpe?
Skrevet af: Bent Nørgaard, 7. april 2014 kl. 21.53
Hej. Det ser godt nok ud. Har selv et Merkur 9,9 - og jeg tror at det er det samme som dit hus. Vinduet skal skubbes ind fra gavlen af - løftet godt op. Ombukket ved pilen fungere som hængsel. Manualerne er ikke skrevet for amatører :(
Skrevet af: Kaare Rasmussen, 7. april 2014 kl. 22.00
Vinduerne skal skubbes ind fra siden i den rille der er i "taget" i drivhuset.
Det fungerer helt fint.
Skrevet af: Bo G., 8. april 2014 kl. 9.04
Det er godt at I mener det er rigtigt det jeg har gjort. Jeg oplevede forleden at vinduet var blæst af, og der blev jeg jo noget bekymret, for hængslet burde jo låse vinduet når det er lukket, men det gjorde det tydeligvis ikke. Det kan selvfølgelig være, at det ikke har siddet helt på. Alle vinduerne var heller ikke i, så vinden har også kunnet skubbe på vinduet nede fra.
Nej, manualen er dælme ikke skrevet for amatører. Jeg har sjældent været så frustreret i mit liv som da jeg sammen med to andre samlede drivhuset. Det meste endte med at være gætværk, og pludselig opdager man, at man mangler en bolt midt på en stang, og så er man nødt til at skille taget af igen for at kunne køre en bolt ned ad stangen. :(
Skrevet af: Peter Sindrup, 8. april 2014 kl. 21.46
Du skriver "Det kan selvfølgelig være, at det ikke har siddet helt på." Det skal ikke "sidde på" men skubbes ind på tagprofilen "ude fra enden" - hvis du forstår? :-) Når vinduet først er skubbet korrekt ind i profilen kan det - på ingen måde - "falde af" igen.
Peter
Skrevet af: Bo G., 9. april 2014 kl. 9.09
Hej Peter
Det lyder som om jeg har fået sat dem forkert på. Det kigger jeg på når jeg kommer hjem i dag. Men jeg indrømmer også at det var gætværk da jeg satte dem på, for der stod intet i manualen om, hvordan man sætter dem på.
Skrevet af: Bo G., 9. april 2014 kl. 12.52
Hej Peter
Nu har jeg været ude for at se, og jeg kan se, at jeg ikke kan køre den ind fra tagprofilen - eller det kan jeg godt, men jeg behøver ikke.
Som du kan se på billedet, så ligger vinduet sådan set bare hen over en lille kant som stikker op fra drivhuset, og det er det som jeg mener er skrøbeligt.
Jeg har kigget om jeg har samlet vinduet forkert, men ifølge min manual ser det rigtigt nok ud. Det skal så siges at det er meget svært at se, hvad manualen mener, så det er slet ikke umuligt at jeg har gjort noget forkert.
Skrevet af: Bo G., 9. april 2014 kl. 12.55
Her er et mindre udsnit, hvor det måske er nemmere at se.
Skrevet af: Bo G., 9. april 2014 kl. 13.10
Nu har jeg kigget grundigere i manualen, og jeg mangler tydeligvis at indsætte nogle små plasticdimser, men jeg kan ikke for min sjæl se, hvordan jeg gør.
Skrevet af: Bo G., 9. april 2014 kl. 13.43
Nå, suk. Efter at have stirret på den åbenlyse uden at have set det, så opdagede jeg, hvad Peter mener.
Jeg ved ikke lige, hvordan jeg kunne undgå at opdage det, men jeg havde fuldkommen stirret mig blind på at vinduet skulle sættes på anderledes.
Men nu sidder det som det skal. Jeg beklager mit træge sind, og siger mange tak til jer som hjalp!
Skrevet af: Gert Er Glad For Haven, Også For Ukrudt., 9. april 2014 kl. 16.18
Vi skulle måske foreslå, at landets aftenskoler opretter en række kurser som -
--- Drivhus for tungnemme
--- Drivhus for begyndere
--- Drivhus for let øvede
--- Drivhus for viderekomne
--- Drivhus for genier
(Det var altså ikke nogen antydning, blot ment som en morsomhed)
I øvrigt god fornøjelse med dit nye drivhus - der findes ikke noget bedre end at sidde derude med sin kaffe og fintænke lidt en gang imellem.
Skrevet af: Peter Sindrup, 9. april 2014 kl. 20.20
Glad for at jeg kunne hjælpe ;-)
Vis mig lige et billede at hvordan det ser ud, når det er samlet korrekt - bare for at tilfredsstille min nysgerrighed. :-)
Peter
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.