Forum

Varme i kapilærkasserne

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Johnny Jorsal, 11. april 2014 kl. 21.58

I forbindelse med en iver efter at få noget i drivhuset har en tanke slået mig, kan man kører en gulvvarme slange igennem kapilærkasserne, hvorved man opvarmer vandet, varmen fra det varme vand burde så, i min logik, forplante sig op i jorden og derved sørge for at rødderne er varme nok og derved kan optage næring, men så rejser der sig et par spørgsmål, hvor koldt må den grønne del af planten få det, uden at tage skade (for eksempelvis tomat, agurk o.lign) og hvor varmt må rødderne få det.
Hvis nu principperne virker, kunne det jo være sjovt at finde et lille solvarmepanel med akkutank, også en blandesløjfe på - tror I det ville virke ?

1 af 1 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren S Duun, 11. april 2014 kl. 23.03

Jeg tror ikke at du opnår særlig meget ved at tilsætte varme til jorden da det er i det grønne at du har væksten og forbrændingen og denne styres bl.a af temperaturen . Du kan derfor ikke tvinge planten til at tage nærig op ved at varme jorden, hvis ikke toppen vil eller kan modtage nærigen fra rødderne . Du må heller gøre som gartnerierne, sørg for lys og varme.

Nyt svar til emnet »Varme i kapilærkasserne«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Drivhuset > Varme i kapilærkasserne

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider