Skrevet af: Christian Heyn, 14. april 2014 kl. 12.28
Hej Forum
Jeg er sendt i byen for at finde frø til såkaldte
"Bitre Kunesiske Agurker"
Kan nogen give mig om hvor jeg kan købe disse. Netsalg er ok.
Venligst Christian
Skrevet af: Christian Heyn, 14. april 2014 kl. 12.29
Jeg mente Kinesiske - ikke Kunesiske
Skrevet af: Anja Egeriis, 14. april 2014 kl. 14.28
Har du prøvet Google? Ellers måske Frøsamlerne, hvor man dog skal være medlem for at udveksle frø?
Skrevet af: Christian Heyn, 14. april 2014 kl. 14.40
Jeg har googlet en del men kan ikke finde dem.
Måske heder de officielt noget andet.
De havde hentet frøene i Thailand, men de var blevet for gamle. De sagde at man kun anvender skallen
Skrevet af: Christian Heyn, 14. april 2014 kl. 15.22
Jeg har efter en del søgen fundet ud af at de også hedder "Bitre Meloner"
Skrevet af: Anja Egeriis, 14. april 2014 kl. 18.17
Frøsamlerne har en Facebook-side - hvis du er på FB, skulle du prøve at spørge derinde. De ved en masse om de mere specielle ting, så måske er du heldig :)
Skrevet af: Elsebeth Brandenborg, 14. april 2014 kl. 21.45
Hej Christian,
Det kan være, at det er disse, du mener:
www.albinusfro.dk/shop/bitteragurk-balsamaeble-993p.html
Held og lykke med dem.
Elsebeth
Skrevet af: Christian Heyn, 15. april 2014 kl. 16.03
Albinus var rigtig god. Jeg har bistilt der.
Men vi er lidt nye i frø (når man ser bort fra hamp :)).
Kan de vokse i disse plante sække med selvvandings kasser underneden, el. skal man være mere avanceret?
Og behøver man at bestøve for at få frugter el. er det kun nødvendigt hvis man vil have befrugtede frø?
Skrevet af: Anja Egeriis, 15. april 2014 kl. 22.57
Det må de jo vide hos albinus :)
Skrevet af: Elsebeth Brandenborg, 15. april 2014 kl. 22.57
Har du læst teksten om, hvordan du dyrker dem hos Albinus Frø? Du kan godt plante dem i plantesække, men du skal jo først forkultivere dem indendøre. Prøv at læse teksten.
Hvis du holder døren til dit drivhus åben, når det er varmt, er der masser af insekter, som nok skal sørge for befrugtning. Læs også det om han- og hunblomster.
Elsebeth
Skrevet af: Christian Heyn, 16. april 2014 kl. 0.13
Fedt nok. Jeg er jer meget taknemmelige.
Skrevet af: Patrick Rosenqvist, 13. juli 2014 kl. 22.39
Spændende at prøve noget nyt. Bitter agurk/melon kaldes også ampalaya , i hvert fald på Filippinerne, hvor jeg købte mine frø.
Hvordan går det med planterne? Jeg dyrker 3 bitre agurkplanter i år. Den skal bare dyrkes som almindelig agurk, men den vokser faktisk endnu hurtigere, og den kan overtage det meste af pladsen. Jeg fjerner ikke nogle sideskud og nyder vildnisset.
Den bedste ting er helt klart, at den ikke er så modtagelig over for spindemider som almindelig agurk. Jeg har mange spindemider på min glasaltan, men de færreste sidder på de bitre agurker, og skaden er yderst minimal.
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.