Forum

Tagvindue eller ej?

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Heidi Christensen, 17. april 2014 kl. 20.27

Hej

Jeg har fået mig et gammelt drivhus. Jeg er helt grøn i at have drivhus, så kunne godt bruge et par råd.
Det er et lillebitte (5 m2 tror jeg) polycarbonat af mærket juliana. Jeg tror det er ret gammelt, da det bestemt ikke er den model jeg falder over, når jeg søger på det ;)
Jeg har nu fået samlet det og limet alt godt sammen - bortset fra det ene halve loftsvindue, men nu er mit spørgsmål så om jeg bare skal lime det i også eller om jeg "bare" kan købe et ekstra tagvindue og sætte/lime i?
Når jeg søger på juliana tagvindue, så kommer der et par muligheder frem, men der står ingen mål, så jeg tør ikke bestille det.
Nogen med erfaringer i gamle drivhuse eller tagvinduer eller juliana drivhuse derude???
PFT Heidi

1 af 1 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Peter Sindrup, 18. april 2014 kl. 8.49

Jeg er lidt usikker på om det er målet på tagvinduet du er usikker på eller om der skal oplukkeligt tagvindue i?

Hvis det er målet, så mål "hullet" til vinduet, og tag så ud i den nærmeste Bilka. Der har havecentret masser af vinduesglas til drivhuset.

Hvis spørgsmålet går på om du skal have et tagvindue der kan lukkes op, så er svaret ubetinget ja. Ellers bliver der alt for varmt i drivhuset når solen får magt.

Peter

Nyt svar til emnet »Tagvindue eller ej?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Drivhuset > Tagvindue eller ej?

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider