Forum

Nyt drivhus

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Jack Wessman, 19. april 2014 kl. 9.10

Hej,
Vil vil have et drivhus i haven, men har ingen erfaring. Vil høre om der evt er nogen i det midtjyske som vil fremvise et Euro-SerreMaxi 4 fra WillabGarden, som er det hus vi er faldet for, men der er jo lidt langt til København for at se varen inden evt køb :-)
Vh. Jack Wessman, Viborg

1 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anja Egeriis, 19. april 2014 kl. 10.31

Jeg bor for langt fra dig og har også en anden model - men vil bare give Euro-Serre en anbefaling med på vejen.

Det er gode, solide drivhuse, der står godt i blæsevejr - har faktisk ikke hørt om et eneste af dem, der røg i stormene sidste år!

Så de er helt bestemt pengene værd :)

2 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Linda H., 29. april 2014 kl. 14.00

Jeg bor lidt syd for Kolding og har et i vinrød.

3 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Frederik G, 30. april 2014 kl. 8.44

Jeg bor også langt fra midtjylland men kan også kun anbefale Euro-Serre. Jeg har selv et Maxi 4 men mur udgaven med forhøjet fundament da jeg synes det giver et rigtig flot udseende:-)

Mit stod også fint under stormen, den eneste lille ting er at glassene i taget har en tendens til at blive skubbet ned i tagrenden under kraftig storm, det skete med 2-3 af dem under den ene af efterårsstormene. Men problemet er ikke større end at man bare kan skubbe dem på plads igen og hvis man vil kan man give dem i klat silikone, det har jeg dog ikke gjort.

Og sørg nu for at vælg et i en ordenlig størrelse;-) Du vil fortryde det om et par år hvis du købet et 9,6kvm om et par år.....

4 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anja Egeriis, 30. april 2014 kl. 10.36

Helt enig - jeg har aldrig hørt om, at nogen fik købt for stort, men efter lidt tid klager alle over, at de godt kunne have brugt mere plads...

5 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jack Wessman, 30. april 2014 kl. 15.09

Tak for div. svar :-) jeg har set et Euro-Serre i Nordjylland - virker som et godt og solidt hus, så beslutningen er taget - det bliver et Euro-Serre Maxi 4, 11,7 m2 i sort, med ekstra forhøjning og dobbelt skydedør. Det eneste problem jeg har nu er en ca. 12 år gammel acer shirasawanum aureum som må lad livet for drivhuset, det kommer til at gøre ondt at sætte saven i det træ...

Wessman

6 af 7 Skriv nyt svar | Link

Skrevet af: Anonym bruger, 30. april 2014 kl. 15.58

Slettet af administrator 28. juni 2022 kl. 12.29.

7 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anja Egeriis, 30. april 2014 kl. 16.34

Var lige inde og google dit træ - det er da for flot til ikke at forsøge at flytte :)

Men du bliver glad for dit drivhus!

Nyt svar til emnet »Nyt drivhus«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Drivhuset > Nyt drivhus

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider