Forum

Abrikostræ taber frugten

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: A. Oehlenschlaeger, 22. april 2014 kl. 21.39

vi har et abrikostræ stående i drivhuset, hvor det ser ud til at trives fint.
I år fik det en del blomster, som jeg selv bestøvede og de fleste begyndte også at udvikle sig til frugter, men nu er de fleste så faldet af!
Vi har faktisk vandet træet jævnligt da det blomstrede, fordi det står i et drivhus, plantet i jorden godt nok, men det får jo ikke samme gavn af regnen, som et udendørs træ.
Har det bare ikke fået vand nok? Er der nogen der har gjort lignende erfaringer?

1 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Peter A., 22. april 2014 kl. 22.03

Typisk overvanding...............

2 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mogens; E., 22. april 2014 kl. 22.27

I de lande hvor Abrikostræerne vokser, regner det sjældent.

3 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: A. Oehlenschlaeger, 23. april 2014 kl. 21.52

tak for hjælpen, men umiddelbart synes jeg det lyder lidt ulogisk at det skulle tabe frugterne af overvanding...med mindre man vander rigtig meget selvfølgelig, det synes jeg nu ikke vi har gjort og jeg glemte at fortælle at vi sidste år var ude for det samme og der vandede vi ikke! Derfor troede vi at det ville hjælpe at vande, suk...
Pt. er der 1 abrikos tilbage på træet, som til gengæld vokser ret fint, men vi havde unægtelig håbet på lidt flere ;-)

4 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren S Duun, 23. april 2014 kl. 23.10

Det kan ikke skyldes mangel på bestøvning?

Nyt svar til emnet »Abrikostræ taber frugten«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Drivhuset > Abrikostræ taber frugten

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider