Forum

Abrikos uden frugter

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Anne Johansen, 29. april 2014 kl. 12.01

Vi har et abrikostræ i drivhuset, stor og flot, men det har aldrig givet nogle frugter. Det blomstrer behersket, og vi bestøver, så godt vi kan med en pensel eller andet. Blomsterne falder af og der udvikles ingen frugt. Træet er 5 år gammelt, og står i drivhuset, men med roden udenfor.
mvh. Anne Joh.

1 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Karin P, 29. april 2014 kl. 14.20

Hej Anne.

Kunne det ikke være fordi det blomstrer tidligt pga varmen i drivhuset, at det så efterflg. får frost?

2 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lis P., 29. april 2014 kl. 14.24

Hvorfor sætter du ikke din abrikos ud i haven, jeg kender flere der har deres i haven

3 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Kasper T, 29. april 2014 kl. 20.53

Jeg havde mit abrikostræ stående op af et drivhus (sydsiden) og jeg havde samme problem. Det er fordi blomsterne lader sig narre af de varmer dagtimer, men blir senere snydt af nattefrosten. De kan ikke klare mosten. Jeg havde dog held med et ferskentræ sidste år, der kom to flotte velsmagende frugter på - Så det kan jo nok lade sig gøre med lidt held.

4 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Peter A., 30. april 2014 kl. 12.29

Mit abrikostræ som står på friland 4+meter højt , sprang ud midt i marts med utroligt mange blomster , der har været let nattefrost , men jeg pakkede en gren med blomster ind i et par plastsække om natten , og med en 25W glødelampe som varmekilde ,det virkede der kommer frugt på , bestøvningen er let klaret med en mikropensel...............

Nyt svar til emnet »Abrikos uden frugter«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Drivhuset > Abrikos uden frugter

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider