Forum

Udluftning

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Anders Olsen, 9. maj 2014 kl. 13.35

Hej allesammen

Jeg har fuld gang i mit første år med drivhus. Men nu har jeg et spørgsmål omkring udluftning.
Jeg har den sidste uges tid haft lukket tagvinduerne, fordi det jo har været lidt koldt. Men så er der kommet rigtig meget fugt i drivhuset, så det driver ned at ruderne, men så har jeg om aftenen fået det meste af fugten ud ved at have dør og tagvinduer åbne i 1-2 timer.

Er det sådan man gør, for det bliver ret hurtigt fugtigt igen, eller måske skal jeg bare have et eller to vinduer permanent åbne?

Mvh
Anders

1 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Henry G., 9. maj 2014 kl. 16.32

Hej Anders det kunne tyde på at der er meget fugtigt i huset, derfor vil det være en fordel, hvis du kan have to vinduer i LÆSIDEN åben 1 - 2 cm døgnet rundt, og samtidig spare på vandingen. Henry G.

2 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anja Egeriis, 9. maj 2014 kl. 17.30

Det vil være godt, hvis du sætter et par automatiske vinduesåbnere op, så der kan blive luftet ud i løbet af dagen, når der bliver rigtig varmt derinde :)

Jeg har et par tagvinduer og døren en lille smule åbne det meste af tiden - dog kun døren, hvis det regner.

Og så skal du helst vande først på dagen, hvis det er muligt - alt for megen fugt giver gode muligheder for gråskimmel, og det er noget snavs at få sat i gang :(

Nyt svar til emnet »Udluftning«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Drivhuset > Udluftning

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider