Skrevet af: Jakob Christensen, 17. maj 2014 kl. 16.30
Hej alle sammen,
Det er ved at være tid til mine agurker, tomater og chilier skal på altanen i krukker, men jeg er i tvivl om hvor meget sol de skal have. Især agurkerne - jeg har læst nogle steder de skal have masser af direkte sol og andre steder de ikke må få for meget. Jeg har en stor altan Og i det ene hjørne er der sol fra ca kl 13.30 og i den modsatte ende rammer solen først omkring 16.30 og forsvinder så når solen går ned bag de andre huse - vel ved 20 tiden.
Hvad ville i anbefale? Og én placering tilgodese alle planterne? Ville gerne have dem stående samlet, hvis det kunne lade sig gøre :)
Ha en dejlig sommerlig weekend :-)
Mvh
Jakob
Skrevet af: Anja Egeriis, 18. maj 2014 kl. 6.37
De bør alle stå der, hvor de får mest sol. Det er jo ikke vanvittigt mange timers sol, de kan få, så giv dem så meget som muligt :)
Skrevet af: Henry G., 18. maj 2014 kl. 11.24
Hej Jakob tomater vil gerne have en varm tør luft omkring sig, samtidig fuld sol med væde ved rødderne, men absolut ikke på bladene. Agurker skal helst have skygge, en høj fugtighed og gerne en overbrusning flere gange daglig i varmt vejr. Henry G.
Skrevet af: Jakob Christensen, 21. maj 2014 kl. 22.39
Undskyld det sene respons - men mange tak for jeres svar! :-)
Mvh
Jakob
Skrevet af: Bo G., 22. maj 2014 kl. 10.28
Mht. chilier så er det godt nok ikke ret meget sol. Har du ikke en vindueskarm, hvor der er mere sollys? Hvis du har, så ville jeg flytte chilierne hen i den i stedet for ud på altanen.
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.