Skrevet af: Anonym bruger, 19. maj 2014 kl. 21.02
Hej
Jeg har "hugget" nogle frø fra nogle frugtstande med små gule/orange frugter med kronblade? af nærmest papir rundt omkring. Men jeg kan ikke komme i tanker om hvad frugten, som kan købes i butikkerne hedder. Jeg vil gerne vide, hvordan jeg skal dyrke den. Eventuelt lade den stå indenfor hele sommeren?
Ingeborg
Skrevet af: Annette Lundgaard, 19. maj 2014 kl. 21.08
Det lyder som ananaskirsebær. Jeg har lige googlet det. Det kan dyrkes herhjemme ved forspiring i februar.
Skrevet af: Mogens; E., 19. maj 2014 kl. 22.39
Det er Annanaskirsebær. Jeg havde dem i haven for nogle år siden. I en frugt er der masser af små frø som hurtigt spire i vinduskarmen, og så skal de bare ud i haven i fuld sol. Så dem nu i maj så kan du nå et nyde frugterne til efteråret. Hver plante bliver ca. 1x1 m. og når frugterne er orange smager de rigtig godt. Ørentvisterne kan godt lide bladene.
Skrevet af: Lis P., 20. maj 2014 kl. 5.17
Den kan overvintres frostfrit ved ca 5-8 grader, min plante er efterhånden 5 år gammel
Skrevet af: Anja Egeriis, 20. maj 2014 kl. 6.55
Jeg ville nu vente med at så til næste februar - de vil ikke kunne nå at modne frugter ude, hvis de bliver sået nu. Og de bliver alt for store til drivhus :)
Jeg fik et par planter sidste år, der var sået omkring 1.4. - de nåede at blive meget store og sætte voldsomt mange frugter i gang, men ikke en eneste var i nærheden af at modne, da det blev frost....
Ellers skal du i hvert fald satse på overvintring og frugter til næste år :)
Skrevet af: Anonym bruger, 20. maj 2014 kl. 10.52
Hej Anja
Jeg har sået for over en måned siden - enkeltvis i papirpotter, så mon ikke jeg har heldet med mig?
Tak for alle svar.
Ingeborg
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.