Forum

Tomat

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Zederkof Zederkof, 11. juli 2004 kl. 20.34

Hvordan er det lige at man stopper vækster af tomatplanten, klipper man toppen af...eller...?

På forhånd tak

Mvh
Thomas

1 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Martin Larsen, 11. juli 2004 kl. 20.54

Ja, hvis den er for lang/høj, fjerner du topskuddet. Hvis det er helt i toppen, hvor skuddet er tyndt, kan du bare knibe det af, ellers må du klippe eller skære det af.

Men du kan jo også bøje toppe og lade planten gro vandret en tid endnu. Det er ikke nødvendigt at stoppe væksten allerede. Det har jeg gjort, og jeg tager i hvert fald hele juli med!

2 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Zederkof Zederkof, 12. juli 2004 kl. 9.03

Ok tak, men kommer der ikke flere tomater, hvis planten kun skal sætte tomater og ikke vokse?

3 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Martin Larsen, 12. juli 2004 kl. 12.49

Nej, tværtimod. Når først toppen er kappet, kommer der ikke flere frugter. Det gør der derimod hvis den får lov at vokse. Derimod kan der være tale om at planten ikke kan nå at modne frugterne hen mod slutningen af sæsonen. Derfor kapper man toppen på et tidspunkt for at den kan bruger kræfterne til modningen. Men jeg vil mene at du udmærket kan lade den gro resten af måneded.

4 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Zederkof Zederkof, 13. juli 2004 kl. 10.20

Ok tak det vil jeg gøre.

mvh
Thomas

5 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Henry Vrist, 7. juni 2007 kl. 20.23

Hvad gør vi forkert med vores tomat plante, de krølle i bladerne og blive tykke i det.Sidste år var det,det samme,det gav helle ikke mange tomater.

Venlig hilsen Hhenry

6 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Per Hougaard, 30. august 2007 kl. 19.18

Vi har et hav af tomater på vores planter men næsten fælles for alle er at de indeni er næsten uden kerner, en fats næsten vidt "kød"

Nyt svar til emnet »Tomat«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Drivhuset > Tomat

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider