Forum

Nedtagning af drivhus

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Bente Røsling, 3. juni 2014 kl. 10.43

Hej, kan nogen give mig et bud på hvor lang tid det normalt vil tage en person at nedtage et drivhus på ca. 28 kvm.?

Mvh. Bente.

1 af 12 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anja Egeriis, 3. juni 2014 kl. 11.55

Det er svært sat sætte timer på - men jeg tvivler på, at man kan gøre det alene. Det vil være nogle processer undervejs, hvor der er brug for en person mere til at støtte :)

Og hvis glasset er sat fast med silicone, tager det også længere tid - men et par dage skal man da nok regne med.

Er det dig, der skal have et så stort og lækkert drivhus?

2 af 12 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Bente Røsling, 3. juni 2014 kl. 13.13

Næh, det er mig der skal have taget et tussegammelt drivhus ned. Jeg tænker på hvor lang tid en handymand skal bruge på det. Senere skal jeg så selv have et lille lækkert drivhus med glas i hele baner.

3 af 12 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Svend Høst, 3. juni 2014 kl. 14.26

Hvis det bare skal skrottes så tager det ikke mange timer , men hvis det skal genopstilles flere dage , alle delene skal jo mærkes så det kan blive samlet korrekt igen.

4 af 12 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Bente Røsling, 4. juni 2014 kl. 9.26

Det skal ikke genopstilles, det skal køres på genbrug. Min handymand mener det kan tage op til 4 dage, jeg synes, det lyder af meget. Har du nogen idé om hvordan man hurtigst får det væk uden at få glasskår over hele haven?

5 af 12 Skriv nyt svar | Link

Skrevet af: Anonym bruger, 4. juni 2014 kl. 10.12

Slettet af administrator 28. juni 2022 kl. 12.29.

6 af 12 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Bente Røsling, 4. juni 2014 kl. 11.52

Nej, det er ikke lavet af træ. Det er af aluminium og glasset bliver holdt fast med gummilister. Der bruges ikke flueben eller andre clips, det er et lidt gammeldags system som vist ikke bruges mere.

7 af 12 Skriv nyt svar | Link

Skrevet af: Anonym bruger, 4. juni 2014 kl. 12.02

8 af 12 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anja Egeriis, 4. juni 2014 kl. 12.16

Måske du skulle give det væk mod nedtagning? Billig løsning, og nogen vil blive glade for et nyt og billigt hus :)

9 af 12 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Bente Røsling, 4. juni 2014 kl. 12.38

Øh, ja, vinkelsliberen vil vel give metalspåner i stedet for glasskår? Jeg tvivler lidt på, at nogen vil være vilde med det gamle drivhus, det er som nævnt en gammel model og man kan ikke få reservedele til det længere. Diverse gummilister er møre eller nassede.

10 af 12 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Svend Høst, 4. juni 2014 kl. 15.40

Da det skal skrottes max 5-6 timer , det er glasset der er problemmet , det er sikkert silikone der er brugt og det gør det næsten umuligt at få glassene hele ud , det letteste er en hammer , ja det lyder voldsomt , men det gjorde jeg selv . Når så glassene er mere eller mere væk , så brug en boltsaks , klip hele molivitten i passende stykker , det tager mindre end 20- 30 min.
Så skal det bare køres på genbrugen--

11 af 12 Skriv nyt svar | Link

Skrevet af: Anonym bruger, 4. juni 2014 kl. 16.01

12 af 12 Skriv nyt svar | Link

Skrevet af: Anonym bruger, 4. juni 2014 kl. 16.24

Nyt svar til emnet »Nedtagning af drivhus«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Drivhuset > Nedtagning af drivhus

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider