Forum

Citrus med spættede blade

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Charlotte Leth, 23. juni 2014 kl. 13.58

Jeg har i mit (store) drivhus et antal citrustræer, som jeg har haft i nogle år. Det er ikke frostfrit, så om vinteren kommer de ind på vores lager, hvor de står ved omkring 18 grader og forholdsvis lyst.

De sidste 2 år er bladene blevet underligt uens og meget lyse i farven. De er nærmest spættede i gult og lysegrønt. Da de kom ud i drivhuset/orangeriet her i foråret fik de en masse fine nye blade, som i starten var ensartet grønne. De får nu også samme mystiske udseende. De sætter godt nok blomster, men det ser jo hverken kønt eller sundt ud. De står i krukker i en blanding af citrusjord og pottejord. De har fået gødningstabletter af den type som er nogle små klokker der stikkes ned i jorden og varer en sæson. Sidste år brugte jeg flydende citrusgødning, men det var samme resultat.

1 af 1 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anja Egeriis, 23. juni 2014 kl. 20.56

Måske spindemider? Prøv at læse om dem under afsnittet Skadedyr og Plantesygdomme her på siden :)

Nyt svar til emnet »Citrus med spættede blade«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Drivhuset > Citrus med spættede blade

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider