Forum

Planter til drivhus 2 :o)

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Annette Nylev, 24. juni 2014 kl. 21.09

Jeg er så heldig at min mand har bygget drivhus 2 - primært til at sidde i og nyde livet.
Men jeg synes der skal nogle planter i - har allerede købt en oliven, men vil gerne have gode ideer til andre planter.
Hvad er lykkedes bedst ??
Drivhus 1 rummer tomater, agurker, chili i rigelige mængder.

1 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anja Egeriis, 24. juni 2014 kl. 21.19

En drivhusfigen er både flot og lækker - kan anbefale Ronde de Bordeaux, som fås hos westergaards.dk :)

2 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Freya Grossmann, 25. juni 2014 kl. 7.54

Basilikum så du får dejlig duft. Salvier?

3 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Bente Madsen, 25. juni 2014 kl. 8.07

Hvis du kan holde frostfri, citrus af alle mulige slags. Jeg har appelsin, citron, mandarin, lime og grape. Og der er mange smukke træer fx silkerose.

4 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mogens Madsen -Den Gamle Gartner, 25. juni 2014 kl. 8.16

en vindrue er måske en god ide ?

5 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Annette Nylev, 26. juni 2014 kl. 22.13

Tak for ideer :-)
Figen lyder super - men hvordan sikrer du dig at den ikke bliver for stor?

basilikum - selvfølgelig, det er jo nemt, det havde jeg ikke tænkt på.

Citrus og vin er jeg lidt usikker på, vil helst at det er noget der giver god frugt.....

Et blomstrende træ er en god ide - vil kigge efter en silkerose på nettet så jeg kan se hvad det er

6 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Freya Grossmann, 26. juni 2014 kl. 22.58

Som supplement til basilikummen, kunne en lav timian måske også bruges som bunddække? Giver meget fine blomster.

Vil du gerne have en lav basilikum, så dyrker jeg dværgbasilikum i mit vægdrivhus, og den smager udmærket, så den vil jeg prøve igen næste år et sted med snæver plads.

7 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anja Egeriis, 27. juni 2014 kl. 7.42

Jeg klipper i fignen hvert år - det er ret lette at styre på den måde. Og jeg begrænser den plads, som den har til rødderne - så vokser den lidt langsommere og giver mere frugt.

Og efter et par år giver vin masser af frugt - jeg har omkring 75 klaser i gang i min drivhusvin lige nu :)

8 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren T., 2. juli 2014 kl. 8.55

Hvis du vælger spisedruer, så overvej at få kernefrie. Jeg har sat to kerneløse - Lake Mont og Venus. De er i gang med anden sæson og giver endnu ikke druer, men de har fået godt fat i år. Venus skulle være en af verdens største kerneløse druer, og jeg ser frem til at den giver nogle store 'blærerøvsklaser'.

Jeg satte en Bornholmerfigen fra stikling sidste sommer, og den har masser af figner på i år.

Jeg har en citron og en lime - citronen giver godt, men de står i store potter og kommer i kælderen om vinteren.

Jeg vil nødigt overfylde mit drivhus, så vi ikke kan sidde derinde, men en nektarin også være lækkert.

Nyt svar til emnet »Planter til drivhus 2 :o)«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Drivhuset > Planter til drivhus 2 :o)

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider