Forum

Kirsebærtomater – tror jeg

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Trine Ulnits, 26. juni 2014 kl. 8.28

Jeg har nogle hjemmedyrkede kirsebærtomater. Men bladene er begyndt nedefra at blive gule... Hvad mangler de ?
God dag fra Trine

1 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Svend Høst, 26. juni 2014 kl. 9.27

Det er overvanding...

2 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Henry G., 26. juni 2014 kl. 9.49

Hej Trine hvordan har du dem, er de plantet i potter, sække eller direkte i jorden, når man ved det, er det lettere at svare på, gule blade kan have mange årsager. Hilsen Henry G.

3 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Trine Ulnits, 27. juni 2014 kl. 10.34

De står i krukker, så vandet kan løbe fra... De står inde i drivhuset og får vand ca. hver anden dag.
Så jeg hælder ikke selv til overvanding

4 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anja Egeriis, 27. juni 2014 kl. 14.24

Så kan det være krukkestørrelsen, der er lige i underkanten - det giver i hvert fald gule blade i bunden - eller også er det bare de ældste blade, der er ved at have gjort deres og bare kan pilles af :)

5 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Henry G., 27. juni 2014 kl. 19.36

Hej Trine det første du skal gøre er, at fylde vand i underskålen, derefter vander du krukken, og du skal fylde op, så der er blank vand helt ud til kanten, lad det trække væk, du ser samtidig luftbobler der kommer ud fra bunden af krukken, derefter fylder du op til kanten igen, lad det trække væk (bobler igen), nu er potteklumpen fugtig over det hele og der er kommet frisk ilt til rødderne, hvis planterne står i ler/keramikpotter kan du ved at slå let på siden, høre om der mangler vand, en høj tone = tør, en dyb tone = fugtig, og en vanding hver 3 - 4 dag er måske nok. Hilsen Henry G.

Nyt svar til emnet »Kirsebærtomater – tror jeg«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Drivhuset > Kirsebærtomater – tror jeg

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider