Skrevet af: Heidi Svendsen, 29. juni 2014 kl. 9.12
Jeg har en del tomat planter, som jeg har drevet frem fra frø af en enkel lille tomat, jeg fandt på gulvet i drivhuset, fra sidste års planter, først på året. De gror alle fint og sætter klaser. Har dem både i drivhus, på friland (hvor de får lov at passe sig selv og gro vildt uden knibning) og i vores havehus. Har dog opdaget giffelråd her til morgen i havehuset.
Mit spørgsmål går på klaserne, både i drivhus, havehus og på friland. Hvorfor kommer der et nyt "topskud" for enden af klaserne? Det er også som om der bliver sat nye skud midt på bladstænglen... Jeg har indtil nu klippet det ekstra skud af, efter sidste tomat på klasen. Skal jeg bare fortsætte med dette? og hvad med de ekstra skud på bladene?
Planterne, sidste år, havde det også....
Go' sommer /Heidi
Skrevet af: Anja Egeriis, 29. juni 2014 kl. 14.13
Nogle planter er slemme til at sætte de ekstra skud - jeg klipper dem også af, så de ikke bruger krudt på de små tomater, der alligevel ikke bliver til noget...
Jeg piller også dem på bladene af :)
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.