Forum

Ombygning af gl. stald til driv-/vækhus.

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Helle Schwaner, 14. juli 2014 kl. 12.55

Jeg synes jeg har ledt højt og lavt, uden at finde noget på nettet, ang. erfaringer med at ændre en nedlagt svinebygning til væksthus/drivhus..
Min udfordring ligger i økonomien i det, for naturligvis kan man betale sig fra alt, dog ønsker jeg i muligt omfang at genbruge ting, men falder til jorden, når jeg skal finde ud af hvilket tag der skal bruges..
Det er en bygning på ca. 6*12 meter, der har et gammelt bliktag på - dette skal udskiftes til ??? - Glas -- for tungt/dyrt/besværligt/ej isolerende nok?!
Og i det hele taget tilgangen/forberedelsen til det -- er der mon nogle som har set en hjemmeside som lyder lidt hen-ad det jeg nævner (eller har anbefalinger)??

Alternativt må jeg jo prøve mig frem, og så se om jeg ikke selv kan lave en side til de som evt. skulle ønske at se min tilgang til projektet;o)

Hilsner Helle

1 af 9 Skriv nyt svar | Link

Skrevet af: Anonym bruger, 14. juli 2014 kl. 15.26

Slettet af administrator 28. juni 2022 kl. 12.29.

2 af 9 Skriv nyt svar | Link

Skrevet af: Anonym bruger, 14. juli 2014 kl. 16.05

3 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anja Egeriis, 14. juli 2014 kl. 18.05

Helle - måske den slags bredkanalplader, som jeg har i mit drivhus? Eller noget endnu bedre isolerende - Willab Garden har noget 5-lags poly på 32 mm, som isolerer ekstremt godt :)

4 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Helle Schwaner, 14. juli 2014 kl. 18.11

Bum bum - hvad nu, hvis jeg kun ville fjerne taget og så have glastag med store gamle vinduer.. Ville det være for lukket nede?
Og Anja - jeg tjekker dem lige ud en gang -- mindes bare, at det blev halvpebret sidst jeg kiggede, og ville - for hyggens skyld - rigtig gerne forsøge mig med at beholde trækonstruktionen til kip.. Men det er måske bare ikke helt lade-sig-gør'-ligt...?!
Og misundelse er ok - glæder mig også til det engang lykkes -- pt er det på 6. År undervejs..;o)

5 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anja Egeriis, 14. juli 2014 kl. 18.33

Du vil ikke få lys nok, hvis det kun kommer fra taget :)

6 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Helle Schwaner, 14. juli 2014 kl. 18.55

Æv... Men så må jeg jo bare finde en anden løsning - kan være jeg kommer forbi dig en dag Anja/inviterer dig ned, så du kan give idéer måske😉

7 af 9 Skriv nyt svar | Link

Skrevet af: Anonym bruger, 14. juli 2014 kl. 18.56

8 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anja Egeriis, 14. juli 2014 kl. 19.21

Det gør du bare, Helle :)

9 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 14. juli 2014 kl. 22.18

Gamle vinduer som tag dur vist ikke, hvis det skal kunne bære en ordentlig dyne sne. Men jeg tænker nu også lidt over hvor meget sådan et tag skal isolere om vinteren. Ønskes varme i drivhuset/orangeriet om vinteren, bliver det en dyr fornøjelse.
Ingeborg

Nyt svar til emnet »Ombygning af gl. stald til driv-/vækhus.«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Drivhuset > Ombygning af gl. stald til driv-/vækhus.

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider