Forum

At samle et drivhus…

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Marlene H., 4. oktober 2014 kl. 19.30

Hejsa!

Jeg er så heldig, at jeg endelig har fået overtalt min mand til at vi skal da have drivhus :)
Så kommer det med selve opsætningen af drivhuset.
Kan man nå det inden vinter? Vi er jo allerede i oktober, så er det bedst og vente til foråret?

Vi har fundet selve stedet til drivhuset, på en terrasse hvor vi skal fjerne fliser og laver klar til fundament. men der er nogenlunde læ og nemt at komme til at arbejde i, når ungerne er i bassin om sommeren..
Vi har besluttet os til et 5 m2 fra bilka med tilhørende stål-fundament.
Er der nogen som har erfaring med deres Venus-serie?
Og er der nogen som ved hvem man skal henvende sig til, hvis man gerne vis betale sig fra opsætningen?
(Vi bor på Sjælland, nærmere Slagelse)

Vi er ikke de typiske gør-det-selv, men vi prøver da ;)
Men det er vel meget vigtigt med et drivhus så ikke ruderne knækker til vinter pga. spændinger...

Håber der er nogen med viden som vil hjælpe :)

Hilsen Marlene

1 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Bent Nørgaard, 4. oktober 2014 kl. 20.04

Sæt det op nu, så kan du se om det hele er der. Bilka har nogle udmærket videoer på nettet om hvordan man samlet et drivhus.
Husk at støbe fundamentet fast i jorden. 5m2 - et drivhus kan ikke blive for stort, men måske for lille :)

2 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anne Kirkegaard, 4. oktober 2014 kl. 21.37

Hvis I ikke har købt det endnu, så ville jeg vente til foråret. Alt andet lige så risikerer vi jo at få nogle storme her i efteråret og jeg synes det vil være rigtig ærgerligt at noget af det blæser væk inden I overhovedet har brugt det.
Jeg har Venus 6,2 og er fint tilfreds med det (bortset fra det er for lille ). Det var nemt at samle, jeg klarede det meste selv, skulle bare have en hånd da det skulle rejses. Bilka har nogle videoer af hvordan man samler de fleste ting, og brugsforvirringen er også fin.
Anne

3 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Marlene H., 4. oktober 2014 kl. 22.31

Hejsa :)

Tak for svar, jeg tror også vi venter da jeg først skal have støbt og planet ud..
Grunden til det ikke er større, er at jeg "kun" skal have 3 tomat planter og agurk... og det var det største jeg kunne få ham overtalt til ;)

Mange tak for svar :)

4 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tina K., 5. oktober 2014 kl. 19.46

Jeg synes, du skal lokke din mand ud og se nogle drivhuse, der er sat op! 5 m2 er bestemt alt for lille, jeg har 7,5 m2 og jeg kan næsten ikke vende mig i det, når det er højsæson og hele drivhuset er fyldt op med agurker, tomater, chili, basilikum og andet godt. Der er et drivhuscenter i Greve (Willab), hvor I kan "prøve dem på" - ikke at I skal købe det der, men I kan tjekke størrelserne ud. Venus er også et godt drivhus (har det jo selv) og fabrikanten (OPJ) sender folk ud og sætter det op for en sum penge. Prisen for opsætning fremgår af deres prisliste på hjemmesiden opj.dk
Med et større drivhus får du også mulighed for at bruge det som en lille udestue, hvor I kan nyde morgener og aftener i foråret og efteråret - det forlænger sommeren helt fantastisk :-)
Hilsen Tina

5 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anja Egeriis, 5. oktober 2014 kl. 20.35

God idé at tage en tur til Willab Garden nu - de kører nogle gode efterårstilbud :)

Og de har nogle rigtig gode drivhuse - dog er det temmelig dyrt at få professionelle til at sætte sådan et op, desværre :(

Måske har I venner/familie, der er lidt praktisk anlagt? Så kan I sagtens selv klare det ved hjælp at monteringsvejledningen.

6 af 6 Skriv nyt svar | Link

Skrevet af: Anonym bruger, 7. oktober 2014 kl. 0.26

Slettet af administrator 28. juni 2022 kl. 12.29.

Nyt svar til emnet »At samle et drivhus…«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Drivhuset > At samle et drivhus…

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider