Skrevet af: Jan Fjorbak, 12. oktober 2014 kl. 15.52
Hej
Er der nogen steder man kan se et Halls drivhus opsat i en udstilling ??
mvh
Fjorbak
Skrevet af: Søren S Duun, 12. oktober 2014 kl. 22.46
Jeg ved ikke om Bilka eller Silvan har et stående .
Skrevet af: Anja Egeriis, 13. oktober 2014 kl. 8.03
Måske Byggecentrum ved Fredericia - det er nok den største udstilling af opstillede drivhuse i DK :)
Skrevet af: Svend Høst, 13. oktober 2014 kl. 9.49
Da det er et af de mest solgte drivhuse her i DK , har selv 2 stk af slagsen , så må der da være muligt at finde en nabo genbo osv som har et man kan kigge på .............
Skrevet af: Søren T., 14. december 2014 kl. 11.31
Hvis du mangler en montage vejledning.... juliana.com/Hj%C3%A6lpMontage/MontagevejledningerPDF/tabid/158/language/da-DK/Default.aspx
Skrevet af: Karsten Fischer, 25. december 2014 kl. 14.05
Hej Venner
Jeg er helt ny indenfor dette felt. Men jeg vil gerne i gang med drivhuset i 2015 og er ved at finde det jeg skal have, de billigste drivhus jeg umiddelbart kan finde er dem her, er det noget i kan sige godt eller skidt om? Eller skal jeg op i en helt anden prisklasse for at det er godt? fedepriser.dk/shop/drivhus-219c1.html
Skrevet af: Svend Høst, 25. december 2014 kl. 14.58
Vent til foråret , mange byggemarkere har gode tilbud..........
Skrevet af: Anja Egeriis, 25. december 2014 kl. 19.54
Jeg synes ikke, at de ser ret attraktive ud, dem som du linker til.
De har en ekstremt lav sidehøjde og er samtidigt ret smalle, så jeg ville google lidt mere rundt :)
De er meget billige - men jeg gætter på, at man får (eller ikke får) det, som man betaler for.
Skrevet af: Marianne Bengtson, 11. januar 2015 kl. 11.11
Hej
Jeg er på jagt efter gode råd ift. at undgå at glassene falder ud af mit drivhus (Halls Magnum 148), hvilket nu er sket 2 gange i denne vinter (senest i nat). Det er i gavlen (sydvendt) de falder ud uanset om det blæser fra nord eller vest. Glassene er i hele stykker (ca. 142 cm) og går fra drivhusbund til bund af tag. De er monteret på gummilister og med clips (4 stk i hver side).
Håber i kan hjælpe med et godt råd.
Hilsen Marianne
Skrevet af: Søren T., 11. januar 2015 kl. 11.26
Jeg går ud fra at du sikre at drivhuset er lukket når det blæser, så der ikke opstår overtryk.
Når det er sagt, så har jeg selv et problem med et tagvindue af den slags, der åbner når det bliver varmt. Det sidder i læsiden af drivhuset (øst), så når det blæser fra vest, så bliver det suget, fordi, der dannes vakuum i læssiden. Jeg har løst det ved at sætte en sugekop på indersiden og binde binde sugekoppen fast til selve huset.
Hvad med en lavpraktisk løsning som at binde et tov et par gange rundt om huset når der meldes storm?
Skrevet af: Anja Egeriis, 11. januar 2015 kl. 16.40
Eller sætte et par klatter silicone - du kan jo ikke binde et tov, så det holder fast på glassene :)
Jeg har bundet mine tagvinduer fast til rammen på indersiden, så de ikke kan blæse op.
Skrevet af: Lars Holt, 11. januar 2015 kl. 16.59
Silikone og/eller nogle ekstra clips.
Man kan også midlertidigt supplere med gaffatape.
Skrevet af: Søren T., 11. januar 2015 kl. 17.18
Jo, tovet vil trykke ind på listerne der holder glasset fast.
Skrevet af: Anja Egeriis, 11. januar 2015 kl. 19.35
Beklager, men det kan jeg ikke se for mig, at det kan gøre. Hvis siderne buler ud/ind, vil et tov da bare følge med?
Skrevet af: Kim Sejersen, 30. januar 2015 kl. 20.37
Slettet af administrator 30. april 2015 kl. 11.42.
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.