Skrevet af: Dorthe Bruhn Kyhnæb, 30. marts 2015 kl. 14.28
Hej Alle!
Jeg skal opsætte mit nye drivhus i den kommende måned.
Jeg har tidligere mistet et til stormen i 2013 og vil gerne sikre mig bedst muligt!
Mit seneste var sat på et støbt fundament hvorpå den medfølgende stålsokkel blev forankret.
Det nye får også støbt fundament, men jeg er nu i tvivl om den medfølgende stålsokkel ikke er den bedste løsning!!
Vil det være bedre at fastskrue lægter til selve fundamentet og herpå sætte drivhusrammen?? Og hvordan gør man det bedst??
Råd og billeder modtages med kyshånd! :)
HIlsen Dorthe
Skrevet af: Lars Holt, 30. marts 2015 kl. 18.18
Skal det være godt, skal forankringen støbes ned i soklen, og ikke blot skrues på efterfølgende.
Skrevet af: Gert Er Glad For Haven, Også For Ukrudt., 31. marts 2015 kl. 8.01
Om du bruger stålsoklen eller en trælægte er ikke afgørende. Men jo færre "svage led" der er i din fastgørelse af selve drivhuset, jo bedre.
Det nytter jo ikke stort, at dit drivhus er skruet godt fast i f.eks. Stålsoklen, hvis ikke den er ordentligt forankret i fundamentet.
Jeg har selv sat mit drivhus på en trykimprægneret (Uha da) lægte, og så boret huller igennem det hele og godt ned i fundamentet. Så har jeg limet tynde gevindstænger fast i fundamentet og skruet huset fast med møtrikker og skiver. Det man i byggebranchen kalder klæbeankre. Det er ret enkelt at udføre, og det holder også til stormvejr på en bakketop.
Skrevet af: Mogens Madsen -Den Gamle Gartner, 31. marts 2015 kl. 9.02
gert´s metode er absolut den bedste
Skrevet af: Henrik Andersen, 4. april 2015 kl. 9.06
Mit seneste drivhus er sat direkte på fundamentet, uden stål eller træ sokkel, og det virker fint.
Mvh.Henrik
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.