Forum

Gardena Micro Drip Gødningsdispenser

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Søren T., 30. marts 2015 kl. 16.47

Jeg overvejer at udskifte mit 15 år gamle Hydromat drypvandingsanlæg for at få bedre styr på vanding og gødningsmængderne.

Er der nogen der har erfaring med Gardenas Gødningsdispenser, og kan sige om det virker?

Min erfaring med Hydromat er, at den overgøder, så man skal fortynde sin gødning på slump, og derved mister kontrollen over hvad man doserer.

1 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Birte K., 24. april 2019 kl. 13.44

Jeg har brug for en gødningsdispenser med beholder til vandhanen, så jeg kan sende gødet vand igennem vandslangen til siveslangen ved min hæk. Er der nogen, der ved noget om det?

2 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lars Holt, 24. april 2019 kl. 13.55

En hæk har bedre af kompost, komposteret dyregødning, førne end af flydende gødning.

3 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Gert Er Glad For Haven, Også For Ukrudt., 24. april 2019 kl. 20.36

Søren, det er jo en af svaghederne ved Hydromat. Men man kan da ret let finde ud af hvor meget den "overgøder" og så kompensere ved tilsvarende at fortynde gødningen. Det har virket fint for mig i efterhånden mange år.
Men ellers kan du jo købe en programmerbar doceringspumpe som den slags der benyttes til kemikaliedoceringer i svømmebade.

Nyt svar til emnet »Gardena Micro Drip Gødningsdispenser«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Drivhuset > Gardena Micro Drip Gødningsdispenser

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider