Forum

Forskel optivent og univent vinduesåbner

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Anders Spælling, 3. april 2015 kl. 17.37

Optivent kan købes hos Harald Nyborg til 149 kr. og Univent kan sikkert købes mange forskellige steder, men eks. 299 hos Jem&Fix. De ligner hinanden til forveksling. Kunne det være samme produkt?

1 af 12 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anja Egeriis, 3. april 2015 kl. 18.29

Univent er et Juliana-produkt, og det gør helt sikkert noget for prisen...

Umiddelbart kan jeg ikke se den store forskel, men de monteres lidt forskelligt. Måske passer de ikke til alle drivhuse?

2 af 12 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anders Spælling, 3. april 2015 kl. 18.40

Jeg ved det ikke. Har aldrig i mit liv haft sådan en tingest i hænderne :D Men kan ikke se forskel. Det er lidt svært når man skal sammenligne på et helt åbent vindue og et der står på klem. Men jeg kunne jo være fræk og købe en af hver og pakke dem forsigtigt ud.

3 af 12 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jette J., 3. april 2015 kl. 19.45

Hej Anders, hvis du gør, må du meget gerne vende tilbage med "dommen" jeg følger ihvertfald med.

4 af 12 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anja Egeriis, 3. april 2015 kl. 19.48

Det er i øvrigt et godt tilbud i Harald Nyborg - jeg har set den helt op til 278 kr. andre steder.

Hvilket drivhus har du?

5 af 12 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anders Spælling, 3. april 2015 kl. 19.51

Ser ellers ud til at være standardprisen.

Jeg har et Magnum 148.

Tror jeg køber en af hver i morgen medmindre forkølelsen tager over :S Så skal jeg nok melde tilbage.

6 af 12 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Gert Er Glad For Haven, Også For Ukrudt., 3. april 2015 kl. 20.07

Uden at være sikker på forskellen (altså ud over prisen) så mindes jeg at ha' set nogen omtalt som åbnere til glasvinduer, og nogen til det meget lettere polycarbonat. Så måske ? Men i øvrigt, og meget generelt, så er der ganske ublu priser på næsten alt " mærkevare-tilbehør" til drivhuse. De har jo fundet ud af at mange gerne betaler ågerpriser på simpelt tilbehør.

7 af 12 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anja Egeriis, 3. april 2015 kl. 22.16

Begge de to her anbefales til polycarbonat - Spiro anbefales til glas :)

8 af 12 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Svend Høst, 4. april 2015 kl. 10.07

Jeg har haft og brugt Optivent vinduesåbner (glasvinduer) i mere end 30 år , de er stabile , robuste og prisbillige.

9 af 12 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: E. Sørensen, 4. april 2015 kl. 10.36

jeg har haft en optivent men den kunne ikke holde polycarbonat vindue lukket i stærk blæst så jeg har 2 univent nu som virker upåkladlig med polycarbonat vinduer jeg har købt dem på tilbud i Jem&Fix til 199,00KR

10 af 12 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anders Spælling, 5. april 2015 kl. 8.58

Jeg købte 2 Optivent i går og monterede den ene. Det holdt 11 grader i skyggen og den åbnede som man kan se på billedet. Så det lader da til at virke. Håber jeg får lidt luft til at kigge på Univenten og se om der er en tydelig forskel udover det E. Sørensen oplever.

11 af 12 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anders Frederiksen, 1. maj 2015 kl. 8.57

Hvordan går det med forsøget ?

jeg skal snart have købt 2 vinduesåbnere, så jeg vil gerne trække lidt på dine erfaringer .

Hilsen Anders

12 af 12 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anders Spælling, 1. maj 2015 kl. 9.01

Jeg syntes at de har fungeret fint indtil videre. De åbner snildt vinduer med 3mm hærdet glas, og der har ikke været nogen problemer når det har blæst lidt (13-14 m/s).

Men jeg skal jo ikke kunne sige hvordan de klarer sig i en storm, eller efter et par år.

Men ellers kan du jo købe en af hver :D

Nyt svar til emnet »Forskel optivent og univent vinduesåbner«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Drivhuset > Forskel optivent og univent vinduesåbner

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider