Forum

Køb af Orangeri

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Frk. W, 20. april 2015 kl. 15.03

Nogen der har erfaring med køb af orangeri ved Pavillon Danmark og Willab Garden?
Kan læse på nettet at nogen har fået 20 % ved Willab Garden og 20-25 % ved Pavillon Danmark. Samt at der gives bedre priser ved køb hos Willab Garden i Sverige...
Ønsker et orangeri på 25-30 m2 og det løber hurtigt op, med køb af orangeri, tilbehør, møblering mm.

1 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren T., 25. april 2015 kl. 11.37

Jeg købte ved willab da de havde en kampagne - tror det var 10 % rabat. De har løbende forskellige rabatter og så må man slå til når tilbuddet passer til en.

Tingene blev leveret uden problemer.

2 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anja Egeriis, 25. april 2015 kl. 19.15

Willabs Euro-Serre drivhuse er supergod kvalitet - kan kun anbefale at handle hos dem :)

Og mon ikke man kan forhandle sig til rabat ved store indkøb? Måske i form af noget gratis tilbehør - det er jo bare at prøve!

3 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Bente Røsling, 27. april 2017 kl. 10.56

Hej, jeg har et par spørgsmål til Anja. Jeg overvejer at købe et Euro Serre drivhus. Jeg har hørt om problemer med at glasset løsner sig og glider ned. Er dine glas sikret med silicone? Har du ellers taget nogle forholdsregler ved opstillingen?

4 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren T., 27. april 2017 kl. 11.41

Den første vinter efter jeg satte mit op, der havde vi to storme med orkan i vindstødene. Her oplevede jeg, at tag-glasset gled ca. 5 cm ned ind til de stoppede i tagrenden. Årsagen er, at den nederste del af vinduet står på en lille kant, som har ca. samme tykkelse som vinduet. Når det stormer er der en masse tryk og sug, som påvirker glasset. Det var dog ikke noget problem at skubbe det tilbage på plads. Siden har jeg bundet et tov fra et træ henover drivhuset til et træ på den anden side. Herved har jeg haft tilstrækkeligt tryk på gummilisterne der holder glasset, til at det ikke er sket igen
Der er tre tagvinduer i mit. Jeg troede jeg var smart, da jeg satte de to af dem i læ-siden. Men her dannes der vakuum, når vinden tvinges henover taget. Jeg oplevede to gange, at vinduet blev suget ud, og lå i tagrenden. Det har jeg fikset ved at sætte den 'sugekop glasløfter', der følger med drivhuset, fast på indersiden af vinduet, og binde det til den indvendige afstivning.
Jeg limer ikke mine glas fast med silicone, og kunne ikke finde på at gøre det.
Jeg bor et meget forblæst sted i Esbjerg, hvor standard drivhuset jeg havde tidligere blev ødelagt hver vinter. Hvis du har nogenlunde læ, så tror jeg ikke du mærker noget til det. Og på trods af det jeg har oplevet, har jeg ikke fortrudt købet. Det er et fedt drivhus og der er sommer fra april-oktober.
Husk tommelfingerreglen - det kan ikke blive for stort. Mit er 21 m3. Jeg ville ønske det var dobbelt så stort.

5 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren T., 27. april 2017 kl. 11.44

Her et billede af vinduerne der var gledet ned, til de stødte på tagrenden.

6 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jannick Joel, 12. maj 2020 kl. 16.57

Hej Frk. W.

Jeg har vedhæftet et billede af vores orangeri, da de var igang med det.

Redigeret af administrator 12. maj 2020 kl. 20.31. Reklametekst og -link er fjernet af redaktøren.

7 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Vibeke Dyrst, 12. maj 2020 kl. 18.12

Rapporteret som reklame.

8 af 8 Skriv nyt svar | Link

Skrevet af: Anonym bruger, 25. maj 2020 kl. 19.59

Slettet af administrator 26. maj 2020 kl. 8.16.

Nyt svar til emnet »Køb af Orangeri«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Drivhuset > Køb af Orangeri

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider