Skrevet af: Torben Van Gogh, 2. maj 2015 kl. 9.53
Hej
Jeg har invisteret i en growcamp som er placeret således at den får sol fra kl 10-11 stykker og frem til solen går ned igen.
Men et simpelt spørgsmål. Hvornår må jeg begynde at plante noget ud i det? I forhold til temperatur om natten?
Jeg skal have tomater, agurker, chili, salater, forårsløg etc i det.
mange tak for hjælpen.
Skrevet af: Svend Høst, 2. maj 2015 kl. 10.16
Hvad i alverden er en growcamp , her i Danmark taler og skriver vi dansk....
Skrevet af: Anja Egeriis, 2. maj 2015 kl. 10.38
Den hedder en growcamp og er en form for plastdrivhus i luksusudgave:
Du kan ikke sætte tomater, chili og agurk ud endnu - de to første formentlig om et par uger og agurk et par uger senere igen omkring 1. juni.
Hvis du lige venter nogle dage, til de helt kolde nætter er på retur, så kan du gå i gang med forårsløgene - måske også etc. - alt efter, hvad det er :)
Skrevet af: Tom Andersen, 2. maj 2015 kl. 10.41
Du har købt et minidrivhus og i det tilfælde at huset er fuldt dækket med plasticfolie og ikke net kan du betragte det som et drivhus - læs derfor blot om dyrkning i drivhus.
Skrevet af: Tom Andersen, 2. maj 2015 kl. 10.43
@Svend
Det er et kina-plastic-minidrivhus til Verdens højeste kvadratmeterpris :)
Skrevet af: Torben Van Gogh, 2. maj 2015 kl. 11.08
Mange tak for de brugbare kommentar :)
Skrevet af: Anja Egeriis, 2. maj 2015 kl. 12.09
Enig i, at de er dyre - men kvaliteten fejler altså ikke noget som helst :)
Jeg har ikke selv nogen af dem, men har set en del af dem rundt omkring, og holdbarheden er helt ok. De er ret geniale til mindre haver, hvor man ikke har mulighed for at sætte drivhuse op.
Skrevet af: Philip L., 3. maj 2015 kl. 20.48
Jeg har et Growcamp og kan klart anbefales hvis man ikke vil have et drivhus med stort tjubang osv.
Men nej, jeg vil heller ikke anbefale at sætte tomater osv derude endnu - der var jo helt ned til 5grader her i kbh igår nat.
Jeg bruger det til mine VIP urter der skal have lidt mere varme end der findes udenfor - og når det sommer - så dem der kræver mega varme :D
Skrevet af: Svend Høst, 4. maj 2015 kl. 9.40
Nu er det ikke lufttemperaturen der er interessent her men jordtemperaturen.......
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.