Forum

Drivhus i vatter

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Jakob Jensen, 3. maj 2015 kl. 13.56

Hej
Vi skal have stillet et Halls 9.9kvm drivhus op.
Fundamentet bliver støbt i nedløbsrør ved 6 punkter.
Når det så skal stå i vatter kan man jo ikke være 100% sikker på at drivhuset støtter på nedløbsrørene eller på jorden.
F.eks hvis det hælder lidt i den ene ende løfter man det op og klodser det op.
Er det fint nok at selv drivhuset ikke støtter på nedløbsrørene med andet end pindene fra fundamentet?
Jeg tænker jo lidt at man bagefter skubber jord ind i siderne på drivhuset alligevel.

Håber i forstår mit lidt dårligt forklarede problem

1 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lars Holt, 3. maj 2015 kl. 14.39

Jeg ved ikke helt, om jeg forstår dit problem.
Du har formodentlig gevindstænger støbt ned i punktfundamenterne. Du skal derpå sætte en kontramøtrik, inden du sætter huset på. De skal stå i samme kote (være vandrette).
Derefter sætter du huset op og spænder det fast.

2 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jakob Jensen, 3. maj 2015 kl. 14.46

Det er fordi grunden skråner lidt.
Så når drivhuset er sat i vatter vil der være luft under. Der skal jo så noget jord eller lignende på.
Men eftersom der er luft under tænker jeg bare på om drivhusets fundament kan holde til at stå på de gevinstænger der bliver støbt ned eller om fundamentet SKAL støtte på jorden?

3 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lars Holt, 3. maj 2015 kl. 16.31

Selv har jeg lagt en træramme på punktfundamentet, og så skruet drivhuset fast til trærammen.
Når først drivhuset er stillet op skulle det ikke være det store problem med at få reguleret jorden inde og ude, så det passer med soklen.

4 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jakob Jensen, 3. maj 2015 kl. 16.53

Tak for hjælpen :-)

5 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Svend Høst, 4. maj 2015 kl. 9.25

Det virker lidt klodshans agtigt det der du laver , et 10m2 drivhus vejer ca 300 kg (med standard glas) og skal stå på et randfundament som understøtter hele vejen rundt .
Mine 2 drivhuse står på lecablokke lagt i grus med 10X10 træ bomme som drivhuset står på , det er let , hurtigt og billigt og solidt.

6 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jakob Jensen, 4. maj 2015 kl. 10.00

Er ikke helt enig..
Der vil jo automatisk komme støtte under når der kommer jord under siderne. Jeg tænker ikke at bygge det som en norsk rorbue :-)
Man må vel også gå ud fra at drivhuset er lavet til det eftersom fundamenterne bliver støbt fast på den måde

7 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anja Egeriis, 4. maj 2015 kl. 11.42

Jakob - bare for at få det præciseret. Drivhuset står på et stålfundament, som forankres i punktstøbningerne - ikke?

Nyt svar til emnet »Drivhus i vatter«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Drivhuset > Drivhus i vatter

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider