Skrevet af: Bastian Bangly, 6. maj 2015 kl. 9.56
Hejsa.
Jeg har lejet mig ind, på et lille stykke jord, i et stort gartnerdrivhus. Da jeg bor i lejlighed har jeg ikke adgang til andet jord end det i drivhuset.
Jeg har været så letsindig, at lægge 2 rækker kartofler. Jeg har efterfølgende fået af vide, at det vil blive til store flotte planter, men desværre uden kartofler.
Kan jeg på nogen måde lykkedes med at få et udbytte i drivhuset?
Kan jeg foreksempel klippe noget af planten når den bliver x cm. høj, for at opfordre den til at "lave" kartofler?
Det er aspargeskartofler og Savakartofler som jeg har lagt.
Mvh Bastian
Skrevet af: Anja Egeriis, 6. maj 2015 kl. 11.09
Du kan sagtens få et fint udbytte - du skal bare ikke gøde for voldsomt og sørge for, at de får vand nok :)
Skrevet af: Anja Egeriis, 6. maj 2015 kl. 11.09
Og nej - klip ikke i dem, for så bruger de energi på at sætte nye skud, og det går ud over høsten :)
Skrevet af: Bastian Bangly, 6. maj 2015 kl. 12.31
Det er jeg glad for at høre. Jeg fastholder dog de lave forventninger, men håber at forsøget alligevel lykkedes som du skriver det kan. :)
Skrevet af: Sabine Karstensen, 6. maj 2015 kl. 14.10
Hvorfor skulle det kun blive til planter og ingen kartofler i et drivhus ??
Skrevet af: Anja Egeriis, 6. maj 2015 kl. 14.17
Fordi toppene vil blive meget store pga. varmen, og en del af plantens energi vil gå til dem og ikke til knoldene.
Så det kræver godt med vand - og måske også opbinding af toppene.
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.