Forum

Aludrivhus vedligeholdelse?

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Louise WJ, 16. maj 2015 kl. 10.42

Hej :)

Kan man påføre linolie på aluminium for at skruerne ikke »gror fast« i løbet af kort tid? Vi skal nemlig have flyttet det om et par år, og jeg kan ikke finde anden vedligeholdelse af aluminium, end at rense med sprit, og det hjælper ikke på skruerne.

Tak :)

1 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anja Egeriis, 16. maj 2015 kl. 11.24

Måske bruge rustfri skruer i stedet? Det er dyrere, men de holder meget bedre, hvor aluskruer ofte knækker allerede ved opsætningen...

2 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Louise WJ, 16. maj 2015 kl. 13.41

Det kunne godt være man skulle prøve det:) Håbede bare der var et eller andet man kunne påføre, som vi allerede lå inde med ;) Men det er en god ide :) Tak :)

3 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lars Holt, 16. maj 2015 kl. 15.07

Jeg bruger hanefedt til den slags opgaver, hvor noget ikke må gro fast.

4 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Svend Høst, 16. maj 2015 kl. 15.10

Alu bolte gror som regel ikke fast , jeg kan stadig løsne mine og det er efter mere end 35 år .
Hvis de skulle sidde fast så giv dem lidt olie WD 40 som er på spraydåse og kan købes i byggemarkeder.
Alm. havedrivhuse flyttes let uden at skille det af , bare pil alle glassene ud og 2 mand kan let transportere skelettet .

5 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Louise WJ, 16. maj 2015 kl. 16.41

Lars: Tjek, det googler jeg :)

Svend: Så håber jeg på, at vores heller ikke vokser fast! 35 år - det er godt nok længe...! HVilket mærke er det, der holder så godt? :)

6 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Svend Høst, 16. maj 2015 kl. 20.06

Halls/juliana 128 10m2

7 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Louise WJ, 16. maj 2015 kl. 21.33

Super, vores er også Halls! :) SÅ håber jeg det holder lige så længe :)

8 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Brian Kristensen, 18. maj 2015 kl. 10.46

Hejsa - har lige fået drivhus-det hentede jeg "samlet" på en trailer - og vi var 2 mand til at bære det fra trailer over til fundament - uden problemer overhovedet :-)

9 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Louise WJ, 18. maj 2015 kl. 13.12

Hold da op, sikke et billede! :) Det er jo positivt, at man også kan flytte et drivhus på den måde :) Tak fordi du delte metoden:)

Nyt svar til emnet »Aludrivhus vedligeholdelse?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Drivhuset > Aludrivhus vedligeholdelse?

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider