Forum

Halls popular 86 – tips?

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Louise WJ, 18. maj 2015 kl. 8.21

Hej alle sammen :)

Der har været en del skriverier omkring Halls drivhuse og problemer med at samle dem, så derfor ville jeg lige høre, om der er nogen der har tips og tricks til hvordan man absolut ikke skal gøre, eller helt sikkert skal huske at gøre eller være meget opmærksom på?

Det er det meget lille Halls popular 86 drivhus på 5 kvm (og inden folk kommenterer på størelsen: når vi får råd og mulighed udvider vi til en tunnel, og så skal det bare bruges til at forspire i ;))

På forhånd tak :)

1 af 12 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Louise WJ, 18. maj 2015 kl. 8.27

Og er der forresten end er ved, om man kan undlade at sætte et vindue i den gavl der er modsat døren, så man kan få ordentlig vindgennemstrømning? Eller gør det konstruktionen for ustabil?

2 af 12 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Svend Høst, 18. maj 2015 kl. 9.34

Det har ingen betydning at man tager et eller to glas ud i gavlen om sommeren for at give mere luft , det er der mange der gør..............

3 af 12 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Louise WJ, 18. maj 2015 kl. 10.09

Okay, tak :)

4 af 12 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Bo G., 18. maj 2015 kl. 13.33

Jeg samlede et Halls drivhus på 8,5m2 sidste år, og det var simpelthen en prøvelse af de større. Det er som om manualen er skrevet af en gal mand med et inderligt had til gør-det-selv-folk. Den mangler vigtige oplysninger og nogle af billederne er svære at tyde.
Det tog os tre mand omkring 7-8 timer at samle selve rammen, og til sidst opdagede vi så, at der skulle sættes stivere på ifølge planen. Problemet var, at for at kunne gøre det, var man nødt til at skille store dele af rammen ad igen! Det var sindssygt!

5 af 12 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Louise WJ, 18. maj 2015 kl. 14.26

Øv, det lyder som en rigtig dårlig oplevelse! Men sjov måde at beskrive manualen på :D
Jeg har indtil nu ikke haft problemer ud over, at måden siderne skal samles på gør at de glider fra hinanden. Jeg håber det hele kommer i spænd, når det hele bliver samlet...
Men nu læser jeg lige lidt frem i manualen, for at være på den sikre side! :) Tak for råd:)

6 af 12 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Svend Høst, 18. maj 2015 kl. 20.35

Jeg samlede ene mand et halls 148 9,9 m2 på 5 dage , jeg gav mig god tid , læste manuelen flere gange før jeg startede , det hele er jo i pakker markeret A B C osv så det var bare at starte med pakke A og gå igang , det hele er logisk , selvfølgelig var der problemer hen ad vejen , men en kold øl og en tænke pause hjalp . Det værste var at montere alle gummilisterne , en rodbehandling uden bedøvelse er i samme klasse , men det gik .
En fidus er at ikke spænde skruerne før hele skelettet er samlet , det må gerne være lidt gummiagtigt.

7 af 12 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Bent Nørgaard, 18. maj 2015 kl. 21.04

Man skal have lidt teknisk indsigt, når man giver sig i lag med at samle et drivhus. Angående gummilisterne: De skal være lune, over 20 grader, så er de nemme at montere.
Har set, at Bilka har nogle videoer liggende på nettet om montage af drivhuse. De kan varmt anbefales til de ikke øvede
Ellers, smid et par billeder op, så er der nok en eller to der kan hjælpe dig videre.

8 af 12 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Louise WJ, 18. maj 2015 kl. 21.37

Det er gået rigtig godt med drivhuset og samlingen af det. Gummilisterne har ikke drillet, fordi jeg har sat det på alle steder før det hele bliver skruet sammen (tror i hvert fald at det hjalp).

NU er problemet så kommet! Døren! Den driller helt utroligt meget! Skruerne der skal skrues vandret ind fra siden og gribe fat i hhv. plastik og aluminium bøjer, kærven bliver ødelagt, og nu sidder der en skrue vi ikke kan få ud....så nu er gode råd dyre! Nogen der har et? :)

(Og tak til Bent og Svend for svar:))

9 af 12 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jakob Jensen, 19. maj 2015 kl. 10.01

Har lige samlet Halls magnum 128 9.9kvm
Mht gummilisterne fandt jeg et trick.
Du tager noget sulfo på fingeren og kører der hvor listen skal sidde. På den måde lykkedes det på en times tid at få sat alle listerne på.
Og gør dig selv den tjeneste at hent instruktioner ned på en mobil i stedet. Printet er i så dårlig kvalitet at det tit er umuligt at se hvordan profiler skal vende

10 af 12 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: E.S. Jensen, 27. juni 2016 kl. 0.15

Er igang med at samle en Halls 128, og har som du efterlyser nogle tips, som er lært ved at begå fejl..
Husk at sætte nogle ekstra løse bolte i tagprofilernes riller, når de monteres, de skal senere bruges til at fastspændte tværstivere i toppen og stivere i hjørnerne hvor tagprofiler er samlet med siderne.
De yderste profiler på dørene kan vendes forkert, så der byttes om på top og bund. Så kan døren kun samles med magtanvendelse, og kan ikke glide. Bemærk at de to huller i hver ende ikke sidder lige langt fra profilens ende. Den ende hvor hullet sidder tættest ved endekanten SKAL vende nedad.
Den gummiglider der er i bunden af døren skal ikke stikkes ned iden rille der er i profilen hen under døren, gummiglideren skal skydes ind fra enden på bundprofilen og omslutte kanten, så den både løber nede i rillen, og samtidig griber rundt og nedenunder profilkanten. Se foto, der godt nok er lidt uskarp.
Jeg har ikke sat glas i endnu, så jeg har ikke kommentarer til gummiliste nr. 184, som jeg kan seandre steder på nettet har affødt en del diskussioner.

11 af 12 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Steffen Larsen, 24. marts 2019 kl. 14.03

er det nogen af jer der har problemer med automatisk vindue åbner i halls popular 86 5kvm

12 af 12 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren Schandorph, 4. oktober 2020 kl. 17.45

Jeg har et Halls popular 86 og ville godt have et ekstra vindue. bestilte et hos Davidsenshop ville godt have et grønt men de havde kun et der ikke var lakeret. Jeg fik det monteret men synters godt nok materialet var tyndere end det som jeg fik med drivhuset - jeg fik problemer med at montere vinduesåbner vindueslisterne var for tynde og det måtte jeg opgive, men det er utæt og det drypper meget når det regner. har kontaktet Davidsenshop men de påstår det er originalt, hvad jeg ikke mener, så jeg har afmonteret det igen - er der andre der har problemer med ekstra vindue

Nyt svar til emnet »Halls popular 86 – tips?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Drivhuset > Halls popular 86 – tips?

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider