Forum

Hvad og hvordan?- brugt drivhus

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Brian Kristensen, 18. maj 2015 kl. 10.35

Hejsa -

ENDELIG fik jeg fingre i et drivhustil en pris der var fornuftig :-)

Men jeg er ved at sætte det op - og er kommet i tvivl om et par små ting - hvad er disse lister til ? Jeg har 3 måske der skulle være 4..så kunne det have noget med vinduerne at gøre ?? Der hvor glasset går ind i rammen ved vinduet er der ret lidt plads (stramt) så syns ikk det kan være der.

I går da der regnede lå jeg mærke til at der løber vand ind under glasset ved tag foden, men gummilisterne går heller ikke helt ned...skal de det ???

Jeg mangler ca 80-90 z-glas holdere ..of syns prisen diverse steder på 40kr for 20 er helt til grin..ebay har 100 fra UK til ca 30kr ... men jeg skal jo bruge dem nuuuuuuu - nogen der kender et billigt sted eller tip til selv at lave dem..

Der er to af hjørne beslagene der er knækket (se billede) - hvor skaffer man nye/brugte ..(ved i hvad det er for drivhus)

Vagtler - Hvad bruger folk som afskærmning ved topvinduerne for de ikke flyver ud (billeder)

Hmm det var vist alt for nu :-)

1 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Brian Kristensen, 18. maj 2015 kl. 10.35

Glas tag - løber vand ind

2 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Brian Kristensen, 18. maj 2015 kl. 10.36

Hjørne profil

3 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Brian Kristensen, 18. maj 2015 kl. 10.36

Drivhuset - Hvad er det for et ??

4 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anders Spælling, 18. maj 2015 kl. 13.00

Det ligner et halls magnum 148. Jeg har selv et.

Listen skal du ikke bruge. Det er en produktionsfejl (hvad fejlen er ved jeg ikke, står andetsteds her på Havenyt).

Hvis du lader glasset gå lidt længere ned så vil vandet løbe af ned i tagrenden.

Måske du kan købe nogle glasklemmer billigere fra producenten (Juliana)?

5 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Brian Kristensen, 23. maj 2015 kl. 12.56

Tak Anders - tror du har ganske ret det er et Halls Magnum - ret skønt så jeg kunne finde samlevejl online m.m...

Har fået det samlet, nu skal jeg bare ha lavet døre.. skal laves ud af 2 gamle franskedøre jeg har på lager ..

Tak :-)

Nyt svar til emnet »Hvad og hvordan?- brugt drivhus«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Drivhuset > Hvad og hvordan?- brugt drivhus

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider