Skrevet af: Brian Kristensen, 23. maj 2015 kl. 13.06
Hejsa - Hvad har i brugt til at male fx træværk i drivhuset - jeg skal have sat en fransk dør i mit og ville egentlig gi den en gang sort træbeskyttelse - men kom i tvivl ...mht til fungicider osv osv..
Jeg skal lige ledes ha malet sokkel - også helst med noget ugiftigt ..
Det skal siges jeg skal dyrke i jorden...så vil under ingen omstændigheder ha noget der siver ned rundt om
Skrevet af: Svend Høst, 23. maj 2015 kl. 15.03
Man bruger altid , hvis man maler drivhuse , hvid maling , det giver mere lys ind...............
Skrevet af: Brian Kristensen, 23. maj 2015 kl. 19.52
Tak Svend - Nu spurgte jeg vist ikke om farven ?? - og jeg ved ikke om du med "man" mener dig selv ...eller måske drivhus producenterne - de pulverlakerer da lystigt i moderne antrazit grå, i københavner grøn, sort osv ... så mon ikke det er minimalt hvad farven har at sige - mit drivhus står desuden under en bøg der skygger for det fra 11-14 .....
Anyway ..Svend... det jeg spurgte efter var TYPEN af maling ..
og noget som uanset farven var giftfrit men holdbart...
Skrevet af: Mogens; E., 23. maj 2015 kl. 22.32
Hvad med en vandbaseret gulvlak med en farvetone i, det er meget slidstærkt.
Skrevet af: Mogens Madsen -Den Gamle Gartner, 24. maj 2015 kl. 8.56
grunding med linolie giver en effektiv dybdebehandling linolie var meget brugt til drivhuse før aluminiumshusene kom på markedet vandbaseret gori fås både som dækmaling og murmaling men du skal huske på at til tæværket skal du bruge en lys maling - jo mørkere farve du bruger - jo mere arbejder og sprækker træet under solopvarmning
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.