Forum

Temperatur i drivhuset

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Daniel G., 6. juli 2015 kl. 20.39

jeg har et drivhus med klimanlæg som selv regulerer temperaturen i drivhuset ved at åbne og lukke vinduer afhængig af vind og vejr.
Når jeg skal opsætte klimaanlæget spørger dem hvilken temperatur jeg gerne vil have at der skal være i drivhuset..

jeg dyrker dette i drivhuset:
melon
chili
peberfrugt
aubergine
agurk
tomat

jeg lægger størst vægt på mine tomater, men de andre planter skal selvfølgelig også trives, så hvis i har et forslag som er en gennemsnits temperatur mellem de forskellige planter så er det fint.

hvilken temperatur vil i foreslå?

den kan også sættes til at styre luftfugtigheden og måske også forskellige temperaturer igennem døgnet (altså forskel på nat og dag temperaturer).
hvis i har nogle bud på nogle af de ting også så tager jeg gerne imod info...
på forhånd 1000 tak..

1 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Svend Høst, 6. juli 2015 kl. 21.54

Et "klimaanlæg" som kan styre nat/dag temperatur/ fugtighed og det ved kun at åbne / lukke vinduer lyder som fantastisk , normalt kræver det tilførelse af energi , og det i store mængder.
Er du blevet snydt eller hvad er det for en device du er hoppet på.....

2 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tom Andersen, 6. juli 2015 kl. 23.26

25 grader døgnet rundt.

3 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anja Egeriis, 7. juli 2015 kl. 10.39

Lidt lavere om natten - omkring 20. Men det bliver godt nok ikke let uden tilført energi af en slags.

Jeg bliver da fælt nysgerrig, Daniel - hvad er det for noget klimastyring?

4 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Daniel G., 8. juli 2015 kl. 16.42

Svend Høst

den kan selvfølgelig ikke varme op hvis der er for koldt men så kan den lukke vinduerne og forsøge at komme så tæt på den ønskede temperatur som muligt..

5 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Daniel G., 8. juli 2015 kl. 16.44

det er et af mine fars gamle drivhuse fra dengang han havde planteskole.. kan ikke huske hvad klimaanlægget hedder..

jeg prøver med de 25 grader så

6 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Daniel G., 9. juli 2015 kl. 21.43

hvor høj luftfugtighedsprocent må der være hvis tomaterne ikke skal have svamp men agurker også trives godt?

7 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anja Egeriis, 9. juli 2015 kl. 22.03

Aner det ikke, men det må kunne googles :)

8 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Svend Høst, 10. juli 2015 kl. 10.17

Nu er der ikke meget man gøre angående temperatur og relativ luftfugtighed inde i et drivhus vi er underlagt årstiden og vejret udenfor og om det er nat eller dag , om foråret er luften meget tør , også inde i drivhuset , det ændrer sig langsomt luften bliver mere fugtig , og i august/september kan det være et problem med den meget høje luftfugtighed især om natten i små drivhuse.
Det bedste man kan gøre er at lade 2 tagvinduer stående åbne døgnet rundt fra ca 20 juni og sæsonen ud , og have god plads mellem planterne , ikke "overbefolke" drivhuset.....

Nyt svar til emnet »Temperatur i drivhuset«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Drivhuset > Temperatur i drivhuset

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider