Skrevet af: Brian Kristensen, 5. august 2015 kl. 15.09
Hejsa - mine ellers så fine tomat planter er måske ved at blive syge - 2 af dem har topskud der krøller/visner fra spidsen af ..?? -
Flere af de andre er begyndt at få gulepletter mellem bladårene der breder sig og bliver brune/visner ....
Virkelig trist da planterne ellers har set ud til at ha det super - har næsten ikke vandet gødet, de har bare groet og groet... - men har stadig kun grønne tomater og masser af blomster
Skrevet af: Brian Kristensen, 5. august 2015 kl. 15.10
billede 2
Skrevet af: Brian Kristensen, 5. august 2015 kl. 15.10
billede 3
Skrevet af: Brian Kristensen, 5. august 2015 kl. 15.11
billede 4
Skrevet af: Lars Holt, 5. august 2015 kl. 15.14
Du er nødt til at give dem noget gødning.
Du skal også sørge for, at der ikke bliver for varmt i drivhuset.
Skrevet af: Brian Kristensen, 5. august 2015 kl. 20.57
Ehm - de er plantet i lerjord der er blandet med kompost 1:1 ca og med økologisk omsat hønse gødning ..så skulle ikke være nogen problemer med gødning...de står flotte og mørkegrønne.
Der er 4 automatiske vinduer og et bøge træ der skygger i middags timerne.
Men jeg er bekymret for en virus sygdom, ala mosaik virus -eller kan det fx være magnesium mangel ??
Skrevet af: Brian Kristensen, 6. august 2015 kl. 14.38
update - Talt med en ven der er planteavls konsulent, han mente jeg kunne være for høj i kalium deraf den manglende magnesium, så nu prøver jeg at sprøjte dem med magnesium sulfat opløsning og gøde med ca 100gr pr m2... så må vi se... - skal nok updaterer
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.