Forum

Køb af drivhus 5 kvm

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Keld Damkjær, 17. august 2015 kl. 17.06

Hej Alle

Jeg søger vildt og bredt efter et drivhus på 5 kvm, der max kan koste omkring 4000.- og gerne meget meget billigere.
Har I erfaring med at købe drivhus i denne størrelse (da jeg bor til leje ved Lejerbo, må jeg ikke købe større....). Jeg holder øje med tilbud og DBA + Gul og gratis. Kender i evt nogen, der skal af med sit eller har I tilfældigvis set et godt tilbud ved et byggemarked eller lignende?

Mit bedste bud er pt. et halls i glas til 2000.- samt et jem og fix hybrid model af polycharbonat: www.jemogfix.dk/butik/haven/drivhuse_tilbehoer/drivhuse__fundamenter.aspx?view=1&pid=9040239

Mvh

Keld

1 af 13 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anja Egeriis, 19. august 2015 kl. 8.59

Umiddelbart vil jeg ikke anbefale det fra Jem & Fix - de klare enkeltplader har det med at blæse væk, og de kan også finde på at larme i blæsevejr...

Halls lyder som en bedre løsning :)

2 af 13 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lis P., 20. august 2015 kl. 6.18

jeg har et fra jem & fix det har jeg haft i mange år det var et af de første med plastik og der er aldrig blæst noget ud, vi har 4 drivhuse på 5 kvm og et på 10 kvm ingen af dem har nogensinde mistet plader/glas, vi har haft drivhuse i over 20 år nu.

3 af 13 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Keld Damkjær, 20. august 2015 kl. 16.18

Har ellers godt hørt flere, der har problemer med plader, der blafrer og evt alger. Det er dog mest prisen, der skræmmer mig. Lis: Har du fuget dine med silicone eller hvordan har du sikret, at de ikke blafrer mv.?

4 af 13 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lis P., 20. august 2015 kl. 19.32

nej de er ikke fuget med silicone. det er der ikke nogen af mine drivhuse der er.
jeg har heller ikke døjet med alger, det er ikke hvert år mine drivhuse bliver vasket

5 af 13 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anja Egeriis, 20. august 2015 kl. 19.45

Lis - er dine plader dobbelte plader eller de enkelte? Det er de enkelte, jeg har hørt om mange problemer med.

6 af 13 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lis P., 21. august 2015 kl. 7.24

det første drivhus jeg fik var med enkel plade og der har aldrig været problemer, nu har det stået der i så mange år uden problemer, det var mit første drivhus.

jeg bor i Gudenådalen tæt ved Randers og der er der sus på om vinteren skal jeg hilse og sige, vinden suser lige gennem og med de storme der har været hvor træer er væltet herude ja så sidder alle plader stadig i mit drivhus.

7 af 13 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Keld Damkjær, 21. august 2015 kl. 22.43

Det lyder ellers dejligt Lis og samtidig i modstrid med mange andre. Hvad med det nyeste du har købt, hvor gammelt og dejligt er det og er det også fra jem og fix? Hvilken tykkelse har dine plader?

8 af 13 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lis P., 22. august 2015 kl. 7.54

de sidste 2 med polyplader ligger i traileren de skal med til Bornholm til sommerhuset, så dem kan jeg ikke sige så meget om.

men det første jeg købte har jeg været glad for, om sommeren har jeg mine bladkaktus i det,

9 af 13 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Keld Damkjær, 23. august 2015 kl. 15.15

Okay. Hbad med det gamle og tykkelsen af pladderne? Nu siger du kaktus. Har du prrøvet tomat og aurk af i selvsamme?

10 af 13 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: E. Sørensen, 24. august 2015 kl. 13.07

Hej Keld jeg har et 5kvm drivhus fra jem og fix det har jeg haft i 7 år og det har ikke taget skade endnu selv om bodil vælde træer i haven tog drivhuset ikke skade

MVH Eli

www.123hjemmeside.dk/E-L-Sorensen/23686543

11 af 13 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Keld Damkjær, 24. august 2015 kl. 14.41

Hej El
Det må så værr glasset, du har. Det ser rigtig fint ud på billederne:-).Det giver point til glasset.
Mvh
Keld

12 af 13 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jeppe Andersen, 31. august 2015 kl. 14.57

Hvis du ikke er besluttet endnu, så har 10-4.dk også en masse drivhuse til en rigtig god pris. Kan se at de har procenter på mange af dem lige p.t.

www.10-4.dk/varer/hus-have-og-fritid/drivhus

Håber du finder noget :)

13 af 13 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Keld Damkjær, 31. august 2015 kl. 18.40

hej Jeppe

Ja, der har jeg haft kigget. deres Halls popular 86 er dog stadig næsten 1000 .- dyrere end det vil være andetsteds:)

Men tak for tippet anyways

Nyt svar til emnet »Køb af drivhus 5 kvm«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Drivhuset > Køb af drivhus 5 kvm

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider