Skrevet af: Alan Mortensen, 20. august 2015 kl. 6.44
Jeg har et Euro-Serre drivhus fra Willab Garden med 8 mm polycarbonat. Lige siden vi satte det op i april, har der været kondens indvendig i pladerne. Enkelte dage er det helt væk, men det kommer hurtigt igen. Jeg har prøvet at tage et par af pladerne ud og tørre dem, men i løbet af nogle dage kommer det igen. Der ligger ikke vand og sejler i listerne forneden. Willab Garden har ikke før hørt om, at der er kondens i polycarbonaten midt om sommeren. De har tilbudt at skifte pladerne, men hvis problemet bare kommer igen, kan det være lige meget. Nogen der har noget erfaring at dele?
Skrevet af: Henry G., 20. august 2015 kl. 19.37
Hej Alan da du har købt dit drivhus, var der sikkert en rulle tape af en eller anden art, til at lukke pladerne i begge ender med mens de var nye, dit problem tyder på at nogle kanaler er utætte (i enderne), så fugten kan komme ind, men ikke ud. Hilsen Henry G.
Skrevet af: Anja Egeriis, 20. august 2015 kl. 19.43
Jeg har en helt tæt alutape øverst på mine polyplader (også drivhus fra Euro-Serre) og en åben gazetape i bunden, så kondensen kan komme ud.
Der er en smule kondens om morgenen, men den er hurtigt væk igen, og der er ikke antydning af alger efter 6 år.
Har du den slags tape på dine plader?
Skrevet af: Alan Mortensen, 21. august 2015 kl. 6.34
Tak for svarene.
I siderne er der alutape foroven og plastskinner forneden - ingen dræningstape, hvilket der heller ikke skulle være ifølge vejledningen. I taget er der alutape foroven, dræningstape og aluskinne forneden - også helt ifølge vejledningen.
Skrevet af: Henry G., 21. august 2015 kl. 8.38
Hej Alan jeg kender ikke dræningstape, men når vand/fugt kan komme ud, kan det vel også komme ind, det starter med lidt alger i bunden derefter trækker vandet op i kanalerne, og bliver der. I taget over vores frostfrie udestue blev der lukket med alutape i begge ender, før de blev lagt ind i en h - aluskinne (kanalpladerne er 16 mm). Et drivhus med kanalplader, der blev bygget i 1982 fik alle pladeender lukket med alutape både oppe og nede, og der er stadig tørt i kanalerne. Henry G.
Skrevet af: Anja Egeriis, 21. august 2015 kl. 23.12
Som jeg skrev - ingen alger i mine plader efter 6 år :)
Skrevet af: Gert Er Glad For Haven, Også For Ukrudt., 22. august 2015 kl. 6.41
Nu har Anja jo nok engang slået fast hvad der er det rigtige, så kan i nok forstå, at der ikke er grund til at debattere emnet yderligere ?
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.