Forum

Kondens

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Alan Mortensen, 20. august 2015 kl. 6.44

Jeg har et Euro-Serre drivhus fra Willab Garden med 8 mm polycarbonat. Lige siden vi satte det op i april, har der været kondens indvendig i pladerne. Enkelte dage er det helt væk, men det kommer hurtigt igen. Jeg har prøvet at tage et par af pladerne ud og tørre dem, men i løbet af nogle dage kommer det igen. Der ligger ikke vand og sejler i listerne forneden. Willab Garden har ikke før hørt om, at der er kondens i polycarbonaten midt om sommeren. De har tilbudt at skifte pladerne, men hvis problemet bare kommer igen, kan det være lige meget. Nogen der har noget erfaring at dele?

1 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Henry G., 20. august 2015 kl. 19.37

Hej Alan da du har købt dit drivhus, var der sikkert en rulle tape af en eller anden art, til at lukke pladerne i begge ender med mens de var nye, dit problem tyder på at nogle kanaler er utætte (i enderne), så fugten kan komme ind, men ikke ud. Hilsen Henry G.

2 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anja Egeriis, 20. august 2015 kl. 19.43

Jeg har en helt tæt alutape øverst på mine polyplader (også drivhus fra Euro-Serre) og en åben gazetape i bunden, så kondensen kan komme ud.

Der er en smule kondens om morgenen, men den er hurtigt væk igen, og der er ikke antydning af alger efter 6 år.

Har du den slags tape på dine plader?

3 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Alan Mortensen, 21. august 2015 kl. 6.34

Tak for svarene.
I siderne er der alutape foroven og plastskinner forneden - ingen dræningstape, hvilket der heller ikke skulle være ifølge vejledningen. I taget er der alutape foroven, dræningstape og aluskinne forneden - også helt ifølge vejledningen.

4 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Henry G., 21. august 2015 kl. 8.38

Hej Alan jeg kender ikke dræningstape, men når vand/fugt kan komme ud, kan det vel også komme ind, det starter med lidt alger i bunden derefter trækker vandet op i kanalerne, og bliver der. I taget over vores frostfrie udestue blev der lukket med alutape i begge ender, før de blev lagt ind i en h - aluskinne (kanalpladerne er 16 mm). Et drivhus med kanalplader, der blev bygget i 1982 fik alle pladeender lukket med alutape både oppe og nede, og der er stadig tørt i kanalerne. Henry G.

5 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anja Egeriis, 21. august 2015 kl. 23.12

Som jeg skrev - ingen alger i mine plader efter 6 år :)

6 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Gert Er Glad For Haven, Også For Ukrudt., 22. august 2015 kl. 6.41

Nu har Anja jo nok engang slået fast hvad der er det rigtige, så kan i nok forstå, at der ikke er grund til at debattere emnet yderligere ?

Nyt svar til emnet »Kondens«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Drivhuset > Kondens

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider